Browsing Eğitimde Kuram ve Uygulama (2005 - halen) by Title
Now showing items 1-20 of 335
-
12 Yıllık Zorunlu Eğitim Döneminde Türk Eğitim Sistemi’nin Sayısal Görünümü
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2020-12-31)Bu araştırmanın amacı, Türkiye’de 12 yıllık zorunlu eğitimin uygulandığı 2012-13 – 2019- 20 Eğitim ve Öğretim Yılları arası eğitime dair temel istatistiklerin bütünsel olarak incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda, araştırma ... -
1992-2012 Yılları Arasında Güzel Sanatlar Eğitimi alanında Türkiye'de Yapılan Lisansüstü Çalışmalarının İncelenmesi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2013)Bu araştırmanın genel amacını 1992 ile 2012 yılları arasında Güzel Sanatlar Eğitimi ile ilgili Türkiye’de yapılan yüksek lisans ve doktora/sanatta yeterlilik tezlerinin 5 farklı açıdan değerlendirilmesi oluşturmaktadır. ... -
21. Yüzyıl Öğrenci Özelliklerinin Öğretmen Adayları Tarafından Tanımlanması: Bir Twitter Uygulaması
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2013)Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının 21. yüzyıl öğrenci özelliklerini nasıl tanımladığını belirlemektir. Ayrıca, öğretmen adaylarının sosyal ağlardan biri olan Twitter’ ın etkili ve uygun kullanımına ilişkin bir örnek ... -
3. Ve 4. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal-Duygusal Öğrenme Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2017-07)Bu araştırmada ilkokul üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencilerinin sosyal-duygusal öğrenme becerileri düzeylerini belirlemek ve sosyal-duygusal öğrenme becerilerini çeşitli değişkenler açısından incelemek amaçlanmıştır. Bu ... -
3K ve Hesaplama Stratejileri Öğretiminin Toplama-Çarpma İşlemleri Akıcılıkları Gelişimi Üzerine Etkililiklerinin Karşılaştırılması
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2016-10)Bu araGtırmanın amacı, Kapat-Kopyala-KarGılaGtır (3K) tekniği ve hesaplama stratejileri öğretiminin, 4.sınıf öğrencilerinin toplama ve çarpma iGlemleri akıcılık düzeylerini geliGtirmede etkililiklerinin karGılaGtırılmasıdır. ... -
5-10 Yaş Grubu Çocuklara Yönelik Geliştirilmiş Çalışma Belleği Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirliği
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2018-06)Bu çalışmada 5-10 yaş grubundaki çocukların çalışma belleği performansının belirlenmesine yönelik geliştirilmiş olan Çalışma Belleği Ölçeği’nin geçerlik ve güvenirliğinin incelenmesi amaçlanmıştır. Ölçek sözel/görsel kısa ... -
5-6 Yaş Grubu İçin Geliştirilen Aile Katılımlı Farklılıklara Saygı Programı’nın Çocukların Farklılıklara Saygı Düzeyine Etkisinin İncelenmesi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2018-12)Bu çalışmanın amacı, “5-6 Yaş Grubu İçin Geliştirilen Aile Katılımlı Farklılıklara Saygı Programının” çocukların farklılıklara saygı düzeyine etkisinin incelemektir. Yapılandırmacı yaklaşım temel alınarak hazırlanan “5-6 ... -
5th Grade Students' Attitudes Toward Socil Studies During the 4+4+4 Educational System
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2015)Compulsory education has been part of Turkish education system since 19th century and protected its presence with some changes. The last arrangement about compulsory education in Turkey had been occurred in 2012-2013 ... -
6. Sınıf Görme Engelli Öğrencilere Destek ve Hareket Sistemi Konusundaki Kavramların Öğretimi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2020-12-31)Bu çalışmanın amacı; 6. sınıf görme engelli öğrencilerin Fen Bilimleri dersi ve “Destek ve Hareket Sistemi” konusuna yönelik bireysel öğrenme ihtiyaçlarını tespit etmek, bu ihtiyaçları giderecek bir öğretim modeli tasarlayıp ... -
6. Sınıf Öğrencilerinin ‘Dünya’, ‘Ay’ Ve ‘Güneş’ Kavramlarına Yönelik Algılarının Belirlenmesi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2017-10)Bu çalışmanın amacı, araştırmaya katılan ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin “Dünyamız, Ay ve Yaşam Kaynağımız Güneş” ünitesi kapsamında gerçekleştirilen etkinlikler öncesinde ve sonrasında zihinlerinde ‘Dünya’, ‘Ay’ ve ‘Güneş’ ... -
Adaptation Of Web Users Self-Efficacy Scale (Wuse) to Turkish: Validity and Rehability Study
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2015)The aim of this study is to adopt Web Users Self-Efficacy Scale (WUSE) developed by Eachus & Cassidy (2006) to Turkish and analyze its validity and reliability. A total of 706 students studying at Karadeniz Technical ... -
Akustik İyileştirme Yapılmış Bir Okulda AGürültü Düzeyinin Değerlendirilmesi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2017-10)Gürültü kirliliği okul ortamı içersinde öğrenmeyi engelleyen, insan sağlığını fizyolojik ve psikolojik olarak etkileyen oldukça önemli bir sorundur. Bu çalışmanın amacı, akustik iyileştirme yapılmış bir okuldaki gürültünün ... -
Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Ses ve Özellikleri Ünitesi ile İlgili Başarılarını Ölçmeye Yönelik Bir Test Geliştirme Çalışması
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2020-12-31)Bu araştırmanın amacı altıncı sınıf “Ses ve Özellikleri” ünitesi kazanımlarını kapsayan bir akademik başarı testi geliştirmektir. Araştırmanın örneklemini 2019–2020 eğitim öğretim yılı bahar döneminde Doğu Anadolu Bölgesinde ... -
Analysis of Organizational Behaviour Studies in Turkey
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2015)This study aims to analyze the graduate theses on organizational behavior studied in Turkish Social Sciences Institutes and Educational Sciences Institutes in frame of determined criteria list and reveal the existing ... -
An analysis of pre-service teachers' opinions about the feedback and correction process in the preparation of teaching materials
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2016-07)Acquire knowledge and skills by experiencing themselves in terms of professional training of the candidates has a great importance in teacher training. However, should not be ignored here, the application made by the teacher ... -
Analysis of relationship between professional courses in religious high schools and the level of students’ moral development
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2016)The objective of this study is to examine the relationship between professional courses in religious schools and level of students’ moral development. To fulfill this aim, Defining Issues Test developed by James Rest (1979) ... -
analysis of Students' Written Scientific Argument Generate and Evaluation Skills
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2014)Arguments are often used in science classes. Students encounter arguments in two ways. Teachers present argument to students and ask students produce argument in science classes. This study examined students' written ... -
Analysis of the Problem-Based Learning Implementations: Students' and Tutors' Perceptions and Actions
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2015)This study aims to analyze the implementation of problem-based learning (PBL) in engineering education regarding perceptions and actions of tutors and students. A case study design was employed in this study. To this end, ... -
Analyzing Middle School Students’ Figural Pattern Generating Strategies Dependıng on a Linear Number Pattern
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2016-10)In this study strategies used by middle school students while creating figural patterns based on a linear number pattern and figural pattern types that created by partcipants was investigated. In total, 474 middle school ... -
Anlam Kurmanın Zor ve Önemli Bir Becerisi: Ana Fikri Bulma
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2013)Bu çalışmanın amacı ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin ana fikir bulma becerilerini incelemektir. Bu bağlamda öncelikle ana fikir bulma becerisiyle ilgili olarak ana fikir, ana fikir-konu, ana fikir-yardımcı stratejiler ...