Browsing Eğitimde Kuram ve Uygulama (2005 - halen) by Issue Date
Now showing items 1-20 of 335
-
Türkçe Öğretmen Adaylarının Drama Uygulamalarına İlişkin Algıları
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2013)Bu araştırmanın temel amacı, drama uygulamaları kavramına ilişkin Türkçe öğretmen adaylarının algılarını metaforlar kullanarak analiz etmektir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2012-2013 eğitim ve öğretim yılında Cumhuriyet ... -
1992-2012 Yılları Arasında Güzel Sanatlar Eğitimi alanında Türkiye'de Yapılan Lisansüstü Çalışmalarının İncelenmesi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2013)Bu araştırmanın genel amacını 1992 ile 2012 yılları arasında Güzel Sanatlar Eğitimi ile ilgili Türkiye’de yapılan yüksek lisans ve doktora/sanatta yeterlilik tezlerinin 5 farklı açıdan değerlendirilmesi oluşturmaktadır. ... -
Türkçe Eğitiminde Motivasyonu Artırmaya Yönelik Uygulamalar
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2013)İnsanın iletişim sürecinde karşısındaki kişiyle düşünce alışverişinde bulunması dil kazanımları yoluyla olur. Bu yönüyle dil, aynı zamanda bütün öğrenme alanlarının da aracı durumundadır. Türkçe öğretmenlerinin bu bilinçle ... -
Öğrenme Nesnesi Ambarlarının Kullanışlılık Değerlendirmesi: egitim.gov.tr Sitesi Örneği
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2013)sitesinin kullanışlılığının incelenmesidir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu İstanbul Ataşehir’de bir devlet ortaokulunda görev yapan ve amaçlı örneklem ... -
Odak Tekniğin Ortaya Çıkmasında Etkili Olabilecek Bazı Faktörlerin Araştırılması: Başarı, Mantıksal Düşünme Yeteneği ve İşlem Tipi Sırası
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2013)Bu çalışma, birden fazla parçadan oluşan mekanik düzeneklerde ivme bulma problemi için tanımlanan odak tekniğin ortaya çıkmasında etkili olabilecek bazı faktörleri araştırma amacıyla yapılmıştır. Odak teknik; birden fazla ... -
Okuma Yazma Öğrenme Yaşı
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2013)ÖZET Okuma yazma, eğitim sürecinin ilk ve en zor aşamasını oluşturmaktadır. Bu aşamanın bilimsel kurallara uygun yürütülmesi çocuğun eğitim geleceği açısından büyük önem taşımaktadır. Çocuklara okuma yazma öğretme konusunda ... -
Lisansüstü Tezlere Ait Özel Metinlerinin Yazım Tekniği Bakımından Değerlendirilmesi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2013)Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de eğitim (eğitim bilimleri ve alan eğitimi) alanında yapılan lisansüstü tezlerin özet metinlerinin yazım tekniği bakımından değerlendirilmesidir. YÖK Ulusal Tez Merkezinde yapılan taramalarda ... -
Grasha-Riechmann Öğrenme Stili Ölçeğinin Yapı Geçerliği Çalışmaları
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2013)Bu çalışmanın amacı, Grasha-Riechmann öğrenme stili ölçeğinin yapı geçerliği analizlerini yaparak Türkiye ölçeğinde daha geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı haline getirebilmektir. Bu kapsamda Zereyak (2005) tarafından ... -
Metin Yapısı Öğretiminin Öğretmen Adaylarının Tartışmacı Yazma Becerilerine Etkisi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2013)Tartışmacı yazma yazarın bir konu hakkında görüşlerini, tartışma için gerekli verileri sunup, iddiasını destekleyecek, karşı iddiaları çürütecek gerekçeleri tartışarak konuyu sonuca bağladığı yazma türü olarak tanımlanmaktadır. ... -
Materyal Kullanımının Matematiksel Düşünme Becerisine Etkisi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi,, 2013)Bu araştırmanın amacı, 6. sınıf öğretim programında yer alan bazı konuların materyal destekli etkinliklerle pekiştirilmesinin öğrencilerin matematiksel düşünme becerisine etkilerini incelemektir. Çalışmanın örneklemini, ... -
21. Yüzyıl Öğrenci Özelliklerinin Öğretmen Adayları Tarafından Tanımlanması: Bir Twitter Uygulaması
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2013)Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının 21. yüzyıl öğrenci özelliklerini nasıl tanımladığını belirlemektir. Ayrıca, öğretmen adaylarının sosyal ağlardan biri olan Twitter’ ın etkili ve uygun kullanımına ilişkin bir örnek ... -
Ekrandan Okumanın Okumaya Yönelik Tutuma Etkisi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2013)Bu çalışmanın amacı, ekrandan okumanın, öğrencilerin okumaya yönelik tutumlarına etkisini belirlemektir. Araştırma, nitel ve nicel analiz tekniklerinin birlikte kullanıldığı karma araştırma modeline (mixed methods) göre ... -
Sınıf İçi Gürültünün Öğrencilerin Dinleme Sürecindeki Bilişsel Performansına Etkisi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2013)Gürültü, işitilmek istenilen seslerin duyulmasını engelleyen her türlü ses olarak tanımlanmaktadır. Gürültü ve dinleme ilişkisi üzerinde yapılan araştırmaların büyük çoğunluğu gürültünün dinleme becerisini etkilediğini ... -
Parent Irrational Beliefs Sacle: Reliability and Validity on Parents With Secondary Schools Children
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2013)The aim of this study was to assess psychometric properties of Parent Irrational Beliefs Scale on parents having children attending secondary school. The research sample comprised of 489 parents (248 mothers and 241 fathers). ... -
Tarih Öğretmen Adaylarının Tarih Öğretmenliğine İlişkin İnançlarının Metafor Analizi Yoluyla İncelenmesi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2013)Bu çalışmanın amacı; tarih öğretmen adaylarının, tarih öğretmenliğine ilişkin inançlarını metafor analizi yoluyla incelemektir. Araştırma verileri tarih öğretmenliği programına devam eden 72 (4. ve 5.sınıf) öğretmen adayından ... -
İlkokul Öğretmeni Motivasyon Ölçeğinin Psikometrik Özellikleri
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2013)Bu çalışmada, ilkokul öğretmenlerinin öğretmenlik mesleğine yönelik motivasyon düzeylerini belirlemek üzere geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı geliştirmek amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Sakarya İlinde görev ... -
Elektonik Tablolama ve Bilgisayar Cebir Sistemi Yardımıyla Bilgisayar Destekli Çalışma Yapraklarının Geliştirilmesi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2013)Bu çalışmanın amacı, onuncu sınıf matematik dersinde ikinci dereceden fonksiyonlar konusunun öğretimine yönelik elektronik tablolama ve bilgisayar cebir sistemleri yardımıyla bilgisayar destekli çalışma yapraklarını (BDÇY) ... -
Metacognitive Online Reading Strategies Applied By EFL Students
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2013)The purpose of the present study is twofold. It investigated both what metacognitive online reading strategies the Turkish EFL students report using for academic purposes; and how they use the reported strategies in actual ... -
Üstün Zekalı Öğrencilerin Türkçe Dersine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi: Bartın Bilimsel Örneği
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2013)Bu araştırmada, Bartın Bilim ve Sanat Merkezi’ne (BİLSEM) devam eden üstün zekalı ve yetenekli öğrencilerin Türkçe dersi tutumlarının; öğrencilerin cinsiyeti, öğrenim kademesi, anne ve baba eğitim düzeyi, okul türü, eğitim ... -
Öğretmen Adaylarının Epistemolojik İnançları ve Benimsedikleri Eğitim Felsefeleri Arasındaki İlişki
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2013)Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının epistemolojik inançları ve benimsedikleri eğitim felsefeleri arasındaki ilişkiyi çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Araştırmanın örneklemini 2012-2013 eğitimöğretim ...