Üstün Zekalı Öğrencilerin Türkçe Dersine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi: Bartın Bilimsel Örneği
Abstract
Bu araştırmada, Bartın Bilim ve Sanat Merkezi’ne (BİLSEM) devam eden üstün zekalı ve yetenekli öğrencilerin Türkçe dersi tutumlarının; öğrencilerin cinsiyeti, öğrenim kademesi, anne ve baba eğitim düzeyi, okul türü, eğitim programı gibi değişkenlere bağlı olarak incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada, öğrencilerin Türkçe dersine yönelik tutumlarını belirlemek amacıyla Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanmış olan İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu (6, 7 ve 8. Sınıflar) ’nda (2006) yer alan 20 maddelik “Türkçe Dersine Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılmıştır (MEB, 2006). Öğrencilerin Türkçe dersine yönelik tutumlarında, cinsiyet ve baba eğitim duruma bağlı olarak istatistiksel olarak anlamlı bir farklılığın olduğu; öğrenim kademesine, anne eğitim durumuna, okul türüne ve BİLSEM programına bağlı olarak istatistiksel anlamlı bir farklılığın olmadığı gözlenmiştir. Elde edilen sonuçların, ulusal ve uluslararası düzeyde yapılan çalışmalar ile karşılaştırmalı bir analizi yapılmış ve ortaya çıkan sonuçlar doğrultusunda, ülkemiz şartlarına uygun bir model olarak geliştirilen BİLSEM’ lerde “üstün zekalı ve yetenekli” oldukları için seçilen öğrenciler için özellikle Türkçe öğretimi konusunda nelerin yapılabileceği tartışılmıştır. In this research, it is aimed that Turkish lesson attitudes of wunderkind and gifted students who studies in Bartın Science and Art Center (BİLSEM) are examined depending on the variables such as the student's sexuality, the level of the school,their parent's educational level, the kind of the school and education program. In the research, a 20-items '' Attitude Scale towards Turkish Lesson'' which takes part in Turkish Lesson Educational Program and Guide (2006) prepared by Ministry of Education is used on the purpose of determining the student's attitudes towards Turkish lesson. It is observed that there isn't any statistically meaningful difference depending on learning level, mother's educational status, the kind of the school and BİLSEM program; but there is a statistically meaningful difference depending on sexuality and parent's educational status in the student's attitudes towards Turkish lesson. The outcomes are analyzed comparatively with the studies made in nationally and internationally and in line with these outcomes, it is discussed about what can be done about Turkish education of the students who are selected to BİLSEMs that is developed as an appropriate model for our country's conditions, for their being ''wunderkind and gifted''.
Collections
The following license files are associated with this item: