dc.contributor.author | Şenol, Ali | |
dc.contributor.author | Dündar, Sefa | |
dc.contributor.author | Kaya, İbrahim | |
dc.contributor.author | Gündüz, Nazan | |
dc.contributor.author | Temel, Hasan | |
dc.date.accessioned | 2015-07-31T10:30:08Z | |
dc.date.available | 2015-07-31T10:30:08Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.citation | Şenol, A., Dündar, S. ve Kaya, İ. (2015). Investigation of Secondary School Mathematics Teachers' Opinions on Mathematics Fear. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 11 (2), 653-672. | en_US |
dc.identifier.issn | 1304-9496 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12428/1021 | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to reveal the reasons for students’ fears towards mathematics by teachers’ points of view. Within this purpose, case study that is among qualitative research methods was used in the study. The participants of the study were 39 secondary school mathematics teachers working at schools in 2014-2015 academic year and while determining the participants purposive sampling was used. As data collection tool semi-structured questionnaire was used. The data were analyzed based on content analysis and as a result of the data analysis, the reasons for students’ apathy and fears towards mathematics were classified under categories such as environment, teacher, student and course content. As a result of the study, most of the teachers expressed that students have mathematics fears and the reasons for that were concluded to result from students themselves first and then course content, teacher and environmental factors. | en_US |
dc.description.abstract | Yapılan çalışmada öğretmenler açısından öğrencilerin matematik dersine yönelik korku oluşturmalarının nedenlerinin araştırılması amaçlanmıştır. Bu doğrultuda çalışmada nitel yaklaşıma dayanan durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcıları 2014-2015 eğitim öğretim yılında öğretmenlik yapan 39 ortaokul matematik öğretmeninden oluşmuş olup, bu öğretmenleri belirleme aşamasında amaçlı örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış anket kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizine tabi tutulmuş ve neticede öğrencilerin matematiğe yönelik ilgisizlikleri ve korkularının nedenleri çevre, öğretmen, öğrenci ve ders içeriği kategorileri altında sınıflandırılmıştır. Yapılan çalışmanın neticesinde öğretmenlerin büyük bir kısmı öğrencilerin matematik korkusuna sahip olduğu yönünde görüş bildirmiş olup, buna sebep olarak başta öğrencinin kendisinden kaynaklanan nedenlerin geldiği, sonrasında ders içeriği, öğretmen ve çevresel faktörlerin etkili olduğu şeklinde sonuçlar elde edilmiştir. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | en_US |
dc.rights.uri | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Mathematics fears | en_US |
dc.subject | Anxiety | en_US |
dc.subject | Mathematics teacher | en_US |
dc.subject | Mathematics education | en_US |
dc.subject | Matematik korkusu | en_US |
dc.subject | Kaygı | en_US |
dc.subject | Matematik öğretmeni | en_US |
dc.subject | Matematik eğitmi | en_US |
dc.title | Investigation of Secondary School Mathematics Teachers' Opinions on Mathematics Fear | en_US |
dc.title.alternative | Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Matematik Korkusu İle İlgili Görüşlerinin İncelenmesi | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.authorid | TR171075 | en_US |
dc.authorid | TR11244 | en_US |
dc.authorid | TR30339 | en_US |
dc.authorid | TR118378 | en_US |
dc.authorid | TR12220 | en_US |
dc.relation.ispartof | Eğitimde Kuram ve Uygulama | en_US |
dc.department | [Belirlenecek] | en_US |
dc.institutionauthor | . . . | en_US |
dc.relation.publicationcategory | . . . | en_US |