Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorKutluca, Tamer
dc.contributor.authorHacıömeroğlu, Güney
dc.contributor.authorGündüz, Samet
dc.date.accessioned2016-12-15T12:57:07Z
dc.date.available2016-12-15T12:57:07Z
dc.date.issued2016-10
dc.identifier.citationKutluca, T., Hacıömeroğlu, G. ve Gündüz, S. (2016). Türkiye’de Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimini Temel Alan Çalişmalarin Değerlendirilmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 12, 1253-1272.en_US
dc.identifier.issn1304-9496
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/1652
dc.description.abstractBu çalı?ma ülkemizde bilgisayar destekli matematik öğretimi ile ilgili olarak hazırlanan lisansüstü tezleri kapsamlı bir ?ekilde inceleyerek eğilimlerini ortaya çıkarmak amacıyla yapılmı?tır. Çalı?ma için Türkiye?de 2002-2015 yılları arasında bilgisayar destekli matematik öğretimi ile ilgili hazırlanan 99 lisansüstü tez içerik analizi kullanılarak incelenmi?tir. Ara?tırmadan elde edilen veriler frekans ve yüzde oranlarına göre yorumlanarak tablolarla sunulmu?tur. Tezler, yayınlanma yılı ve türü, hazırlandığı üniversite ve enstitüsü, ara?tırma yakla?ımı ve deseni, veri toplama araçları, örneklemi, veri analiz programları, ara?tırma konusu ile akademik ba?arı ve tutuma yönelik ara?tırmaların sonuçlarına göre incelenmi?tir. Çalı?ma sonucunda hazırlanan tezlerin büyük çoğunluğunun 2008 yılı ve sonrasında, eğitim bilimleri enstitüsünde ve yüksek lisans düzeyinde hazırlandığı belirlenmi?tir. Yine lisansüstü tezlerin örnekleminin büyük bölümünü ilköğretim öğrencilerinin olu?turduğu, istatistiksel analizlerde en çok SPSS programının kullanıldığı, tezlerin çoğunlukla deneysel ara?tırma deseninde nicel çalı?malar olduğu ve daha çok akademik ba?arı ve tutumu ölçtüğü tespit edilmi?tir.en_US
dc.description.abstractThis study aims at examining thesis focusing on computer assisted mathematics teaching to identify the trends in a comprehensive manner. For the purpose of this research study, 99 master and doctoral level thesis completed in year between 2002-2015 were analyzed by using content analysis. Frequency and percentace ratio involving data were presented by tables. Thesis were examined based on the following variables: year of publication, type, institution, graduate school, research approach, model, sample, data analysis tools, research topic and results of the studies regarding academic success and attitude. Results of the study revealed that most of the thesis were prepared in year 2008 and later as a master thesis at educational science graduate school. In addition, most of the participants/sample were elementary and middle school students. SPSS as a software was the most used program to analze the data. Most of the thesis were designed as a part of quantitative research specifically, experiemental model. These studies intent to measure academic success and attitude of the students.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBilgisayar destekli öğretimen_US
dc.subjectmatematik öğretimien_US
dc.subjectiçerik analizien_US
dc.subjectComputer-assisted instructionen_US
dc.subjectmathematics teachingen_US
dc.subjectcontent analysisen_US
dc.titleTürkiye’de Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimini Temel Alan Çalişmalarin Değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeEvaluation of Basic Field Studies on Computer Assisted Mathematics Teaching In Turkeyen_US
dc.typearticleen_US
dc.authoridTR100560en_US
dc.authoridTR32029en_US
dc.relation.ispartofEğitimde Kuram ve Uygulamaen_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategory. . .en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record