Türkiye’de Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimini Temel Alan Çalişmalarin Değerlendirilmesi
Citation
Kutluca, T., Hacıömeroğlu, G. ve Gündüz, S. (2016). Türkiye’de Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimini Temel Alan Çalişmalarin Değerlendirilmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 12, 1253-1272.Abstract
Bu çalı?ma ülkemizde bilgisayar destekli matematik öğretimi ile ilgili olarak hazırlanan lisansüstü tezleri kapsamlı bir ?ekilde inceleyerek eğilimlerini ortaya çıkarmak amacıyla yapılmı?tır. Çalı?ma için Türkiye?de 2002-2015 yılları arasında bilgisayar destekli matematik öğretimi ile ilgili hazırlanan 99 lisansüstü tez içerik analizi kullanılarak incelenmi?tir. Ara?tırmadan elde edilen veriler frekans ve yüzde oranlarına göre yorumlanarak tablolarla sunulmu?tur. Tezler, yayınlanma yılı ve türü, hazırlandığı üniversite ve enstitüsü, ara?tırma yakla?ımı ve deseni, veri toplama araçları, örneklemi, veri analiz programları, ara?tırma konusu ile akademik ba?arı ve tutuma yönelik ara?tırmaların sonuçlarına göre incelenmi?tir. Çalı?ma sonucunda hazırlanan tezlerin büyük çoğunluğunun 2008 yılı ve sonrasında, eğitim bilimleri enstitüsünde ve yüksek lisans düzeyinde hazırlandığı belirlenmi?tir. Yine lisansüstü tezlerin örnekleminin büyük bölümünü ilköğretim öğrencilerinin olu?turduğu, istatistiksel analizlerde en çok SPSS programının kullanıldığı, tezlerin çoğunlukla deneysel ara?tırma deseninde nicel çalı?malar olduğu ve daha çok akademik ba?arı ve tutumu ölçtüğü tespit edilmi?tir. This study aims at examining thesis focusing on computer assisted mathematics teaching to identify the trends in a comprehensive manner. For the purpose of this research study, 99 master and doctoral level thesis completed in year between 2002-2015 were analyzed by using content analysis. Frequency and percentace ratio involving data were presented by tables. Thesis were examined based on the following variables: year of publication, type, institution, graduate school, research approach, model, sample, data analysis tools, research topic and results of the studies regarding academic success and attitude. Results of the study revealed that most of the thesis were prepared in year 2008 and later as a master thesis at educational science graduate school. In addition, most of the participants/sample were elementary and middle school students. SPSS as a software was the most used program to analze the data. Most of the thesis were designed as a part of quantitative research specifically, experiemental model. These studies intent to measure academic success and attitude of the students.
Collections
The following license files are associated with this item: