Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorKılıç, Çiğdem
dc.date.accessioned2016-12-15T12:35:34Z
dc.date.available2016-12-15T12:35:34Z
dc.date.issued2016-10
dc.identifier.citationKılıç, Ç. (2016). Analyzing Middle School Students’ Figural Pattern Generating Strategies Dependıng on a Linear Number Pattern. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 12, 1205-1230.en_US
dc.identifier.issn1304-9496
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/1650
dc.description.abstractIn this study strategies used by middle school students while creating figural patterns based on a linear number pattern and figural pattern types that created by partcipants was investigated. In total, 474 middle school students attended to study. Case study method was used for data collection. Data were collected from a pattern task, in which participants were asked to generate figural patterns based on a 3,5,7,9,11,... linear number pattern. The obtained data were analysed at two levels. The results of the study indicated that participants produced different figural patterns and used different figural pattern generating strategies. The nature of the strategies that participants used was both visual and non-visual. Most of the participants preferred counting strategy while creating figural patterns. Moreover, in that study in addition to counting strategy, determining a figure+counting, recursive, drawing, explicit and chunking the numbers strategies were used. During the generating figural patterns, some of the participants had issues. Keywords: number pattern, figural pattern, linear pattern, pattern generating strategy.en_US
dc.description.abstractBu çalıGmada, ortaokul öğrencilerinin lineer sayı örüntüsüne bağlı olarak Gekil örüntüsü oluGtururken kullandıkları stratejiler ve oluGturdukları Gekil örüntü tipleri araGtırılmıGtır. ÇalıGmaya toplam 474 ortaokul öğrencisi katılmıGtır. Veri toplamada durum çalıGması yöntemi kullanılmıGtır. ÇalıGmanın verileri öğrencilerin 3,5,7,9,11,.. sayı örüntüsüne bağlı olarak Gekil örüntüsü oluGturmalarının istenildiği örüntü görevi ile toplanmıGtır. Veriler iki aGamada analiz edilmiGtir. ÇalıGmadan elde edilen sonuçlara bakıldığında, katılımcıların farklı Gekil örüntüleri oluGturdukları ve farklı Gekil örüntü oluGturma stratejilerini kullandıkları belirlenmiGtir. Katılımcıların kullandıkları stratejiler, hem görsel, hem de görsel olmayan yapıya sahip stratejilerdir. Katılımcıların çoğunluğu Gekil örüntüsü oluGtururken sayma stratejisini tercih etmiGlerdir. Ayrıca sayma stratejisinin yanı sıra Gekil belirleme+sayma, yinelemeli, çizme, belirgin ve sayıları parçalama stratejilerini de kullandıkları belirlenmiGtir. gekil örüntüsü oluGtururken katılımcılardan bazılarının sorun yaGadıkları da görülmüGtür.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectnumber patternen_US
dc.subjectfigural patternen_US
dc.subjectlinear patternen_US
dc.subjectpattern generating strategyen_US
dc.subjectsayı örüntüsüen_US
dc.subjectşekil örüntüsüen_US
dc.subjectlineer örüntüen_US
dc.subjectörüntü oluşturma stratejisien_US
dc.titleAnalyzing Middle School Students’ Figural Pattern Generating Strategies Dependıng on a Linear Number Patternen_US
dc.title.alternativeOrtaokul Öğrencilerinin Lineer Sayı Örüntüsüne Bağlı Olarak Şekil Örüntüsü Oluşturma Stratejilerinin Analizien_US
dc.typearticleen_US
dc.authoridTR138794en_US
dc.relation.ispartofEğitimde Kuram ve Uygulamaen_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategory. . .en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record