Browsing Turizm Fakültesi by Title
Now showing items 1-18 of 18
-
Akıllı Turizm Uygulamaları
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2018-10-15)Teknolojinin turizmde yaygın kullanımı sonucunda teknolojiye, kaliteye ve çevreye dayalı yeni bir yaklaşım olarak akıllı turizmin ortaya çıktığı gözlenmektedir. Literatürde çeşitli tanımlar olmasına rağmen akıllı turizm ... -
Botanik Bahçeleri ve Turizm
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2017-12-27)Botanik bahçeleri; yüz yıllar önce kentlerde yaşamaya başlamış olan toplumların doğaya duyduğu özlemin bir simgesi olarak yorumlanabilir. Rönesans döneminde Avrupa’da ortaya çıkmaya başlayan botanik bahçeleri, sanayi devrimi ... -
Çanakkale İlindeki 4 ve 5 Yıldızlı Otel Çalışanlarının Yönetim Tarzı Algılarının Tükenmişlik Düzeyleri Üzerine Etkisi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2019-03-13)Tükenmişlik, çalışma hayatında hem bireysel performansı hem de örgüt performansı olumsuz yönde etkileyen bir sendromdur. Tükenmişlik sendromu yaşayan çalışanlar, kendilerine atfedilen sorumlulukları yerine getirmemekte ve ... -
Demystifying destination attachment, self-congruity and revisiting intention in dark tourism destinations through the gender-based lens
(Taylor and Francis Ltd., 2023)Drawing on self-congruity theory, we construct and examine a theoretical model that explores the effect of destination attachment on revisiting intention via ideal and actual self-congruity through a gender-based lens. We ... -
Investigation of gis based mobile route planning - navigatıon applications for tourism activities
(International Society for Photogrammetry and Remote Sensing, 2021)Mobile devices can be used in many areas such as shopping, entertainment and education. The number of mobile applications which provides information about a city or region, helps to find route by navigation and makes ... -
İranlı Turistlerin Türkiye’yi Tekrar Ziyaret Etme Niyetlerinde, Memnuniyet ve Destinasyon Hizmet Kalitesi Algılarının Etkisi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2021-03-31)Turizm sektörü ekonomik açıdan ulaştığı seviye nedeniyle dünya genelinde saygı değer bir iş alanı olarak kabul görmektedir. Bundan dolayı da ülkeler arasında turizm rekabeti ve kazanç elde etme arzusu giderek artmaktadır. ... -
Otel İşletmelerinde Kullanılan Motivasyon Araçlarının İşgören Performansı Üzerindeki Etkisi: Edirne İli Örneği
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2020-03-31)Turizm faaliyetleri otel işletmeciliğinin de bünyesinde bulunduğu ve kişilerin hizmet satın aldığı kapsamlı faaliyetlerdir. Otel işletmelerinin birer hizmet işletmesi olması, bu işletmelerde çalışan işgörenleri son derece ... -
Overtourism perception in the islands: the case of Bozcaada and Gokceada
(Univ Federal Juiz Fora, 2021)In this study, it is aimed to evaluate the effects of over tourism on the two touristic islands in Çanakkale, Bozcaada and Gökçeada, from the eyes of the local people. Overtourism emphasizes that an excessive number of ... -
The Relationship between Risk Perception and Risk Definition and Risk-Addressing Behaviour during the Early COVID-19 Stages
(MDPI (Multidisciplinary Digital Publishing Institute), 2021)The purpose of this article is to show the effect of Risk Perception RP and Risk Definition RD on the Risk-Addressing Behaviour RB. To carry out this study secondary data was used from a semi-structured survey administered ... -
Statü Temelli Turizm Tüketimine Teorik Bir Bakış
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2019-10-31)Turizm yazınında, seyahat tercihlerinin çoğunlukla statüye göre modellendiği yönündeki araştırmaların varlığına rağmen, konu ile ilgili yapılan yazın taraması sonucunda statüye dayalı turizm tüketimine yönelik çalışmaların ... -
Teleworking and Emotional Experience and Wellbeing: The Case in the Turkish Financial Services Industry During COVID-19
(Alexandru Ioan Cuza University of Iasi, 2021)Since the worldwide increase in COVID-19 cases, teleworking in the Turkish Financial Services Industry has become increasingly popular. Wellbeing of working outside traditional workplace settings, is still in its infancy ... -
Troya Müzesi Elektronik Ziyaretçi Yorumlarının Hizmet Özellikleri, Memnuniyet ve Tavsiye Açısından İncelenmesi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2020-03-31)Günümüzde turistlere yeni ve farklı bir deneyim sunmak için kültürel miras unsurlarının ön plana çıkarıldığı görülmektedir. Müzeler kültürel mirasın korunması ve kültürel amaçlarla tanıtılmasını sağlayan yapılardır. Bu ... -
Turizm Sektöründe Destinasyon Pazarlaması Üzerine Bir Yaklaşım Önerisi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2019-10-31)Çağımızda destinasyonlar turizm etkinliklerinin gerçekleştirilebildiği, turistik açıdan oldukça önemli alanlardır. Bu çalışmanın amacı, destinasyon pazarlaması konusunda yapılan alanyazın çalışmalarına yeni bir yaklaşım ... -
Turkish anime viewers’ approach to Japanese cuisine culture
(BioMed Central Ltd, 2021)It is seen that anime, which is a Japanese animation type, with the food scenes in it, cause the curiosity and interest of the anime viewers from different cultures towards Japanese cuisine. It is thought to contribute ... -
Tüketici Etnosentrizmi Ölçeği: Geçerlilik Ve Güvenilirlik Çalışması
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2017-12-27)Bu araştırmanın amacı, Shimp ve Sharma tarafından geliştirilen tüketici etnosentrizmi (TE) ölçeğinin turistik tüketiciler açısından Türkçe uyarlamasını yaparak ölçeğin geçerlilik ve güvenilirliğini incelemektir. Tek boyuttan ... -
Türk Mutfağının Otel İşletmelerinin Örgütsel Yapısındaki Yeri Ve Önemi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2017-12-27)Bir toplumun mutfak kültürünün oluşmasında en önemli faktörlerden biri, mevcut örgütsel mutfak yapısıdır. Toplumların mutfak kültüründen bahsedebilmemiz için öncelikle mutfakta örgütsel bir yapının bulunması gerekmektedir. ... -
Vocational Commitment and Postgraduate Intentions of Gastronomy Students: Mediating Role of Robotics, Artificial Intelligence, and Service Automation (RAISA)-based Economy Concerns
(Routledge, 2023)This study developed a model that examines the nexus between gastronomy students’ vocational commitment, postgraduate intentions, and level of concern regarding how RAISA can replace their profession. We adopted a survey ... -
Yerli ve Yabancı Turistlerin Her Şey Dahil Sistemini Tercih Nedenleri ve Memnuniyet Düzeyleri: Antalya Örneği
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2021-03-31)Özellikle Antalya ilinde yer alan konaklama işletmelerinde yaygın olarak kullanılan her şey dahil sistemi, yerli ve yabancı turistlerin bu bölgeyi tercih etmelerinde önemli bir etkiye sahiptir. Bu anlamda bu çalışmanın ...