Yerli ve Yabancı Turistlerin Her Şey Dahil Sistemini Tercih Nedenleri ve Memnuniyet Düzeyleri: Antalya Örneği
Citation
oz, M. & Buluk Eşitti, B. (2021). Yerli ve Yabancı Turistlerin Her Şey Dahil Sistemini Tercih Nedenleri ve Memnuniyet Düzeyleri: Antalya Örneği . TroyAcademy , 6 (1) , 208-231Abstract
Özellikle Antalya ilinde yer alan konaklama işletmelerinde yaygın olarak kullanılan her şey dahil sistemi, yerli ve yabancı turistlerin bu bölgeyi tercih etmelerinde önemli bir etkiye sahiptir. Bu anlamda bu çalışmanın temel amacı, Antalya’yı ziyaret eden ve her şey dahil sistemi ile konaklayan yerli ve yabancı turistlerin her şey dahil sistemini tercih nedenlerini, her şey dahil sistemini tercih ederken önem verdikleri konuları ve bu sistemden memnuniyet düzeylerini tespit edebilmektir. Bu amaçla çalışmanın saha araştırması, tatillerini her şey dahil paket tur satın alarak Antalya’da geçiren yerli ve yabancı turistler ile 1 Nisan-30 Mayıs 2018 tarihleri arasında kolayda örnekleme yöntemi ile yüz yüze anket uygulanarak gerçekleştirilmiştir. Elde edilen veriler, her şey dahil paket tur alırken turistler için en önem verdikleri konulardan “otelin sosyal medyadaki genel değerlendirmesi”, “aile ve arkadaş tavsiyeleri” ve “tatilin güvenli olması” unsurlarının ilk üç sırada yer aldığı görülmüştür. Turistlerin memnun kaldıkları konular arasında ise ilk üç sırada “fiyat”, “yiyecek ve içeceklerin çeşitliliği” ve “yiyecek ve içeceklerin kalitesi” unsurlarının yer aldığı tespit edilmiştir. Çalışma sonucunda, her şey dahil sistemde yer alan konaklama işletmeleri yöneticilerine stratejik fikirler sağlayabileceği düşüncesinden hareketle birtakım önerilerde bulunulmuştur. All-inclusive system, which is widely used especially in the accommodation businesses in Antalya province, has an important effect on the local and foreign tourists preferring this region. In this sense, the main purpose of this study is to determine the reasons why local and foreign tourists who visit Antalya and stay with the all-inclusive system prefer this system, the issues they care about when choosing the all-inclusive system, and their satisfaction level with this system. For this purpose, the field research of the study was carried out by applying a face-toface questionnaire with the easy sampling method between April 1 and May 30, 2018 with local and foreign tourists who spend their holidays in Antalya by purchasing an all-inclusive package tour. The data obtained showed that “the general evaluation of the hotel on social media”, “family and friend recommendations” and “the safety of the holiday”, which are among the most important issues for tourists while taking an all-inclusive package tour, are in the top three. It was seen that among the top three issues that tourists are satisfied with are "price", "variety of food and beverages" and "quality of food and beverages". As a result of the study, some suggestions were made based on the idea that it can provide strategic ideas to the managers of the accommodation businesses in the all-inclusive system.
URI
https://dergipark.org.tr/tr/pub/troyacademy/issue/60531/893749https://hdl.handle.net/20.500.12428/3441
Collections
The following license files are associated with this item: