Statü Temelli Turizm Tüketimine Teorik Bir Bakış
Citation
Buluk, B. & Erdem, S. H. (2019). Statü Temelli Turizm Tüketimine Teorik Bir Bakış. Gastroia: Journal of Gastronomy And Travel Research, Vol. 3 No.3, 470-487.Abstract
Turizm yazınında, seyahat tercihlerinin çoğunlukla statüye göre modellendiği yönündeki araştırmaların varlığına rağmen, konu ile ilgili yapılan yazın taraması sonucunda statüye dayalı turizm tüketimine yönelik çalışmaların yabancı yazında birkaç çalışma ile sınırlı kaldığı görülürken; Türkçe yazında ise konuya yönelik teorik ya da ampirik bir çalışmaya rastlanmamıştır. Yapılan araştırmalar, turistlerin konforsuz bir seyahat veya fiziksel zorluklara hazır olmamaları pahasına dâhi olsa, gerçekleştirmek istedikleri faaliyetlerin kendilerine statü ve prestij kazandıracak olması nedeniyle birtakım turistik faaliyetlere katılabileceklerini göstermiştir. Dünyadaki artışına paralel olarak, ülkemizde de lüks turizm destinasyonlarındaki, türlerindeki ve lüks segmentteki konaklama işletmelerindeki artış da göz önüne alınarak; statü temelli turizm tüketimi konusunun teorik anlamda ele alınmasının, özellikle yerli yazındaki boşluğu doldurması ve konu ile ilgili ileride yapılacak ampirik çalışmalara kaynak oluşturması açısından önemli olduğu düşünülmektedir. Çalışmanın ayrıca, turizm pazarlamacılarına ve destinasyon yöneticilerine de lüks turistik ürünler konusunda etkili pazarlama stratejileri geliştirmeleri açısından fikir verebileceği düşünülmektedir Despite the existence of researches which show that tourism preferences are mostly modeled according to status in the literature, it is observed that studies on tourism based on status as a result of literature review are limited to a few studies in foreign literature. It is also seen that there is also no theoretical or empirical study on status based tourism consumption in the Turkish literature. Researches has shown that even if the tourists are not ready for an uncomfortable travel or physical difficulties, they can participate in some touristic activities due to the fact that the activities they want to perform will give them status and prestige. In parallel to the increase in the world, taking into account the increase of luxury tourism destinations, types and accommodation establishments in the luxury segment in our country; the theoretical consideration of status-based tourism consumption is thought to be important especially in terms of filling the gap in domestic literature and providing a source for future empirical studies. It is also thought that the study will provide an opportunity for tourism marketers and destination managers to develop effective marketing strategies for luxury touristic products.
The following license files are associated with this item: