Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorEryılmaz, Ali
dc.contributor.authorMammadov, Maarif
dc.date.accessioned2016-10-19T10:44:59Z
dc.date.available2016-10-19T10:44:59Z
dc.date.issued2016-07
dc.identifier.citationEryılmaz, A. ve Mammadov, M. (2016). Development of the flow state scale in mathematic lesson. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 12 (4), 879-890.en_US
dc.identifier.issn1304-9496
dc.identifier.urihttp://eku.comu.edu.tr/article/view/5000178612/5000171242
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/1575
dc.description.abstractThe goal of this study is to develop the Flow State Scale in Mat. A cross-sectional research design was used in this study. There were 234 participantes who were students in high schools in Ankara on the 2015-2016 Educational Symester. The Scale of Motivation to Study Lesson was used for validity of the scale. Explatory factor analysis was used in order to reliability and validity analys. It was found that the scale had three dimensions and 13 items, and also explained 71.80 % of the variance, alpha values were ranged from 0.83 to 0.91. As a result, the scale has sufficent validity and reliability. In the future, researchers might do researches by using this scale.en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, lise öğrencilerinin matematik dersindeki akış durumlarını ölçen Matematik Dersindeki Akış Durumu ölçeğinin geliştirilmesidir. Çalışma genel tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Çalışmada Ankara ilinde 2015-2016 Eğitim Öğretim Yılında, 14-18 yaşları arasında yer alan lise öğrenimi gören 234 lise öğrencisi katılmıştır. Çalışmaya ölçeğin ölçüt geçerliği için Ders Çalışmaya Motive Olma ölçeğinden yararlanılmıştır. Ölçeğin yapıgeçerliğinin kanıtı için açımlayıcı faktör analizi yapılmıştır. Analiz sonuçlarına göre açıklanan varyansı %71.80 olan üç boyutlu, 13 maddeli Matematik Dersindeki Akış Durumu ölçeğine ulaşılmıştır. Ölçeğin alt boyutlarının güvenirlik değerleri 0.83 ila 0.91 arasında değişmektedir. Çalışmada ele alınan ölçeğin güvenilir ve geçerli bir ölçek olduğu sonucuna varılmıştır. İlerleyen süreçte bu ölçekle farklı değişkenlerle çalışmalar yapılabilir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFlowen_US
dc.subjectGet boreden_US
dc.subjectAnxietyen_US
dc.subjectScaleen_US
dc.subjectAkışen_US
dc.subjectMatematiken_US
dc.subjectKaygıen_US
dc.subjectSıkılmaen_US
dc.subjectölçeken_US
dc.titleDevelopment of the flow state scale in mathematic lessonen_US
dc.title.alternativeMatematik dersinde akış durumu ölçeğinin geliştirilmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.authoridTR200466en_US
dc.authoridyen_US
dc.relation.ispartofEğitimde Kuram ve Uygulamaen_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategory. . .en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record