Development of the flow state scale in mathematic lesson
Citation
Eryılmaz, A. ve Mammadov, M. (2016). Development of the flow state scale in mathematic lesson. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 12 (4), 879-890.Abstract
The goal of this study is to develop the Flow State Scale in Mat. A cross-sectional research design was used in this study. There were 234 participantes who were students in high schools in Ankara on the 2015-2016 Educational Symester. The Scale of Motivation to Study Lesson was used for validity of the scale. Explatory factor analysis was used in order to reliability and validity analys. It was found that the scale had three dimensions and 13 items, and also explained 71.80 % of the variance, alpha values were ranged from 0.83 to 0.91. As a result, the scale has sufficent validity and reliability. In the future, researchers might do researches by using this scale. Bu çalışmanın amacı, lise öğrencilerinin matematik dersindeki akış durumlarını ölçen Matematik Dersindeki Akış Durumu ölçeğinin geliştirilmesidir. Çalışma genel tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Çalışmada Ankara ilinde 2015-2016 Eğitim Öğretim Yılında, 14-18 yaşları arasında yer alan lise öğrenimi gören 234 lise öğrencisi katılmıştır. Çalışmaya ölçeğin ölçüt geçerliği için Ders Çalışmaya Motive Olma ölçeğinden yararlanılmıştır. Ölçeğin yapıgeçerliğinin kanıtı için açımlayıcı faktör analizi yapılmıştır. Analiz sonuçlarına göre açıklanan varyansı %71.80 olan üç boyutlu, 13 maddeli Matematik Dersindeki Akış Durumu ölçeğine ulaşılmıştır. Ölçeğin alt boyutlarının güvenirlik değerleri 0.83 ila 0.91 arasında değişmektedir. Çalışmada ele alınan ölçeğin güvenilir ve geçerli bir ölçek olduğu sonucuna varılmıştır. İlerleyen süreçte bu ölçekle farklı değişkenlerle çalışmalar yapılabilir.
URI
http://eku.comu.edu.tr/article/view/5000178612/5000171242https://hdl.handle.net/20.500.12428/1575
Collections
The following license files are associated with this item: