Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorNazlı, Serap
dc.date.accessioned2016-06-01T08:03:28Z
dc.date.available2016-06-01T08:03:28Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationNazlı, S. (2016). Turkish police academy comprehensive developmental guidance program designing process. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 12 (3), 590-607.en_US
dc.identifier.issn1304-9496
dc.identifier.urihttp://eku.comu.edu.tr/article/view/5000164333/5000164483
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/1446
dc.description.abstractA project was initiated to change a traditional guidance model to a developmental guidance model in the Guidance and Psychological Counseling Department of the Turkish Police Academy. The study was conducted in Guidance and Psychological Counseling Department of two education institutions (Faculty of Security Sciences and Yozgat Police Vocational College) Guidance of Police Academy for 36 months. The goal of this project was to plan, design, implement, evaluate, and enhance a Comprehensive Developmental Guidance Program (CDGP) for the sake of supporting life career development of candidate chief police and police officers. The purpose of this study is to share the process of designing a Comprehensive Developmental Guidance Program (CDGP) for the Turkish Police Academy. In this article, the work completed in the five phases of CDGP’s design process during the three years of the project is described.en_US
dc.description.abstractTürk Polis Akademisi’nde Psikolojik Danışma ve Rehberlik (PDR) hizmetlerinin, geleneksel rehberlik modelinden gelişimsel rehberlik modeline geçişi için proje başlatılmıştır. 36 ay süren projede Polis Akademisinin iki eğitim kurumunun (Güvenlik Bilimleri Fakültesi ve Yozgat Polis Meslek Yüksekokulu) Psikolojik Danışma ve Rehberlik Büro Amirliği’nde çalışma yapılmıştır. Projenin temel hefefi gelişimsel rehberlik modeli doğrultusunda, polis amir ve memurlarının yaşam kariyeri gelişimlerini desteklemek için Kapsamlı Gelişimsel Rehberlik Programı (KGRP) planlamak, tasarlamak, uygulamak, değerlendirmek ve güçlendirmektir. Bu çalışmanın amacı, Polis Akademisi için geliştirilen Kapsamlı Gelişimsel Rehberlik Programının (KGRP) tasarım sürecini okuyucu ile paylaşmaktır. Bu makalede, üç yıllık proje sürecinde, KGRP'nin tasarım sürecinin beş aşamasında yapılan çalışmalar kısaca betimlenmiştiren_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTurkish Police Academyen_US
dc.subjectDevelopmental guidance modelen_US
dc.subjectComprehensive developmental guidance programen_US
dc.subjectTürk Polis Akademisien_US
dc.subjectGelişimsel rehberlik modelien_US
dc.subjectKapsamlı gelişimsel rehberlik programıen_US
dc.titleTurkish police academy comprehensive developmental guidance program designing processen_US
dc.title.alternativeTürk polis akademisi kapsamlı gelişimsel rehberlik programı tasarım sürecien_US
dc.typearticleen_US
dc.authoridTR111974en_US
dc.relation.ispartofEğitimde Kuram ve Uygulamaen_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategory. . .en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record