Turkish police academy comprehensive developmental guidance program designing process
Künye
Nazlı, S. (2016). Turkish police academy comprehensive developmental guidance program designing process. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 12 (3), 590-607.Özet
A project was initiated to change a traditional guidance model to a developmental guidance model in the Guidance and Psychological Counseling Department of the Turkish Police Academy. The study was conducted in Guidance and Psychological Counseling Department of two education institutions (Faculty of Security Sciences and Yozgat Police Vocational College) Guidance of Police Academy for 36 months. The goal of this project was to plan, design, implement, evaluate, and enhance a Comprehensive Developmental Guidance Program (CDGP) for the sake of supporting life career development of candidate chief police and police officers. The purpose of this study is to share the process of designing a Comprehensive Developmental Guidance Program (CDGP) for the Turkish Police Academy. In this article, the work completed in the five phases of CDGP’s design process during the three years of the project is described. Türk Polis Akademisi’nde Psikolojik Danışma ve Rehberlik (PDR) hizmetlerinin, geleneksel rehberlik modelinden gelişimsel rehberlik modeline geçişi için proje başlatılmıştır. 36 ay süren projede Polis Akademisinin iki eğitim kurumunun (Güvenlik Bilimleri Fakültesi ve Yozgat Polis Meslek Yüksekokulu) Psikolojik Danışma ve Rehberlik Büro Amirliği’nde çalışma yapılmıştır. Projenin temel hefefi gelişimsel rehberlik modeli doğrultusunda, polis amir ve memurlarının yaşam kariyeri gelişimlerini desteklemek için Kapsamlı Gelişimsel Rehberlik Programı (KGRP) planlamak, tasarlamak, uygulamak, değerlendirmek ve güçlendirmektir. Bu çalışmanın amacı, Polis Akademisi için geliştirilen Kapsamlı Gelişimsel Rehberlik Programının (KGRP) tasarım sürecini okuyucu ile paylaşmaktır. Bu makalede, üç yıllık proje sürecinde, KGRP'nin tasarım sürecinin beş aşamasında yapılan çalışmalar kısaca betimlenmiştir
Bağlantı
http://eku.comu.edu.tr/article/view/5000164333/5000164483https://hdl.handle.net/20.500.12428/1446
Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: