Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorÇulha Özbaş, Banu
dc.contributor.authorAktekin, Semih
dc.date.accessioned2015-09-03T10:15:45Z
dc.date.available2015-09-03T10:15:45Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationÇlha Özbaş, Banu ve Aktekin, Semih.(2013), Tarih Öğretmen Adaylarının Tarih Öğretmenliğine İlişkin İnançlarının Metafor Analizi Yoluyla İncelenmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 9 (3), 211-228.en_US
dc.identifier.issn1304-9496
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/1170
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı; tarih öğretmen adaylarının, tarih öğretmenliğine ilişkin inançlarını metafor analizi yoluyla incelemektir. Araştırma verileri tarih öğretmenliği programına devam eden 72 (4. ve 5.sınıf) öğretmen adayından toplanmıştır. Katılımcılardan “Tarih öğretmeni …… gibidir. Çünkü…..” ifadesini metafor kullanarak doldurmaları istenmiştir. Öğretmen adaylarından elde edilen bu veriler nitel (içerik analizi ve betimsel analiz) veri çözümleme teknikleri kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilen veriler ışığında tarih öğretmeni adaylarının, tarih öğretmenine ilişkin 63 geçerli metafor geliştirdikleri anlaşılmıştır. Bu metaforlar 6 ana metafor çerçevesinde değerlendirilmiştir. Bunlar; “tarihsel bilginin aktarıcısı olarak tarih öğretmeni”, “tarihsel bilginin depolayıcısı olarak tarih öğretmeni”, “aydınlatan/yol gösteren kişi olarak tarih öğretmeni”, “müfredatın bekçisi olarak tarih öğretmeni”, “toplumu şekillendiren kişi olarak tarih öğretmeni”, “tarih araştırmacısı olarak tarih öğretmeni”dir. Araştırma sonucunda, tarih öğretmen adaylarının geliştirdikleri metaforlar arasında ilk sırayı tarihsel bilginin aktarıcısı ve depolayıcısı olarak tarih öğretmeni metaforlarının yer aldığı görülmüştür. Bu sonuç, genel olarak tarih öğretiminin amacı çerçevesinde değerlendirilmiş ve bu paralelde tarih öğretmeni eğitimcilerine yönelik önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to explore the prospective history teacher’s beliefs about history teachers by using metaphor analysis. Data were gathered from 72 (4th and 5th) student teachers. Participants were asked to complete the sentences in writing such as “The history teacher looks like… because…” with metaphors they choose. Data were analysed using qualitative (content and descriptive analysis) techniques. According to the data, 63 metaphors were developed by the candidates. These metaphors were grouped under 6 main categories, namely; “history teacher as transformer of historical knowledge”, “history teacher as a carrier of historical knowledge”, “history teacher as a guide/lightener for the students”, , “ history teacher as a gatekeeper of curriculum” “history teacher as a community changer” and “history teacher as a history researcher”. Among these, the most commonly used metaphors were ‘history teacher as a transformer’ and ‘carrier of the historical knowledge’. This result was discussed in respect to the aims of history teaching and some recommendations were provided for the history teacher educators.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTarih öğretmenen_US
dc.subjectTarih eğitimien_US
dc.subjectÖğretmen eğitimien_US
dc.subjectTarih öğretmenliğine ilişkin inançlaren_US
dc.subjectHistory student teachersen_US
dc.subjectTeaching historyen_US
dc.subjectTeacher educationen_US
dc.subjectEliefs about teaching historyen_US
dc.subjectMetaphorsen_US
dc.titleTarih Öğretmen Adaylarının Tarih Öğretmenliğine İlişkin İnançlarının Metafor Analizi Yoluyla İncelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation Prospective History Teachers' Beliefs on History Teachers Through Metaphor Analysisen_US
dc.typearticleen_US
dc.authoridTR137655en_US
dc.authoridTR151328en_US
dc.relation.ispartofEğitimde Kuram ve Uygulamaen_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategory. . .en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record