Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorDündar, Sefa
dc.contributor.authorÇakıroğlu, Mustafa
dc.date.accessioned2015-08-21T08:57:44Z
dc.date.available2015-08-21T08:57:44Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationDündar,S. ve Çakıroğlu, M. (2014). Matematik Tarihi Matematik Eğitiminde Neden Kullanılmalı?. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 10(2), 522-534.en_US
dc.identifier.issn1304-9496
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/1112
dc.description.abstractMathematics education does not only include teaching numbers, calculations and theorems but also it is a part of the solution to the problems of society and the history of humanity. Story and history must be employed in mathematics education in case of boosting mathematics interest. Indeed, stories act as ‘glue’ between memory and knowledge in cognitive learning process. To learn means learning the cause of something. Accordingly, history of mathematics transfers the why of mathematics. This qualitative research methodic study was carried out with 114 elementary education teacher candidates who are studying at faculty of education department in a state university, in the fall semester of the 2013-2014 academic year. As a result of the study, it considerably emerged that integrating the history of mathematics into math lessons is clearly required.en_US
dc.description.abstractMatematik eğitimi sadece sayıların, hesaplamaların, teoremlerin ve formüllerin öğretilmesi değil insanlık tarihinin, toplum problemlerinin çözümünün bir parçasıdır. Hevesli, öğrenme merakı içinde olan çocuklara matematiği anlatırken sevdirmek için onlara ‘history’ ve ‘story’ (tarih ve hikâye) de anlatmak gerekir. Bilişsel öğrenme süreçleri içinde önemli bir yer tutan hikâyeler adeta bilgiyle bellek arasında ‘tutkal’ görevi görür. Öğrenmek, bir şeyin nedenini öğrenmektir. Matematik tarihi de matematiğin ‘nedenini’ aktarır. Bu çalışma 2013-2014 öğretim yılının güz dönemi bir devlet üniversitesinin eğitim fakültesinde öğrenim gören ilköğretim bölümü 114 sınıf öğretmeni adayı ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma nitel yöntemlerden durum çalışmasını içermektedir. Çalışmanın sonucunda, matematik tarihinin matematik derslerine entegre olmasının gerekliliği nedenleriyle ortaya çıkmıştır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMathematics historyen_US
dc.subjectMathematics educationen_US
dc.subjectProspective teachersen_US
dc.subjectMatematik tarihien_US
dc.subjectMatematik eğitimien_US
dc.subjectÖğretmen adaylarıen_US
dc.titleWhy Should The Mathematics History be Used in Mathematics Education?en_US
dc.title.alternativeMatematik Tarihi Matematik Eğitiminde Neden Kullanılmalı?en_US
dc.typearticleen_US
dc.authoridTR11244en_US
dc.authoridTR32395en_US
dc.relation.ispartofEğitimde Kuram ve Uygulamaen_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategory. . .en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record