Browsing Eğitim Bilimleri Enstitüsü by Title
Now showing items 1-20 of 116
-
4. sınıf Sosyal Bilgiler dersinde doğrudan verilecek beceri ve değerlerin kazanılma durumunun değerlendirilmesi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)Bu araştırmanın genel amacı 4. sınıf sosyal bilgiler dersinde doğrudan verilecek beceri ve değerlerin kazanılma durumunun incelenmesi ve değerlendirilmesidir. Araştırma genel tarama modelinde bir çalışma olarak düzenlenmiştir. ... -
9. sınıf öğrencilerin yazılı anlatımlarındaki önyargıların incelenmesi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)Bu çalışmada, 9. sınıf öğrencilerin yazılı anlatımlarındaki önyargılar incelenmiştir. Türkçe öğretiminde dil becerileriyle birlikte zihinsel becerilerin de geliştirilmesi hedeflenmektedir. Bu nedenle, Türkçe öğretiminde ... -
Access to information technology of households and secondary school students in Turkey
(SAGE Publications, 2021)The aim of the study was to investigate secondary school students’ and teachers’ access to information technologies in Turkey by making interregional comparisons. Document analysis of the qualitative research methods was ... -
Acquiring, practicing, and retaining knowledge through learning and teaching processes : an experiment of MOODLE based academic vocabulary acquisition
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)The present study is a work that penetrates into the basics of educational philosophies and psychology, while focusing on the didactic model 'Learning through Teaching' in an empirical investigation of acquisition and ... -
Ailelerin, okul öncesi dönemdeki çocuklarının okuryazarlık becerilerini desteklemek için kullandıkları okuryazarlık uygulamalarının incelenmesi: Tekirdağ ili örneği
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)Bu araştırmanın amacı, ebeveynlerin sosyoekonomik statülerine göre okul öncesi dönemdeki çocuklarının okuryazarlık becerilerini desteklemek için kullandıkları okuryazarlık uygulamalarının tür ve sıklıklarının farklılaşıp ... -
Aktif öğrenme tekniklerinin ortaokul öğrencilerinde okumaya etkisi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2016-06-30)Bu çalışmada, modern yaklaşımlardan biri olan aktif öğrenme tekniklerinin ortaokul öğrencilerinin okuduğunu anlama düzeyleri üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Araştırmanın temel amacı, okuduğunu anlamanın geliştirilebilir ... -
An analysis of motivation and beliefs of pre-service EFL teachers about language learning and teaching
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2019)Anaokulundan üniversiteye kadar olan öğrenme tecrübeleri düşünüldüğünde, öğrenme ve öğretme hakkındaki inançlar hem hizmet-içi, hem de hizmet öncesi öğretmenlerin zihinlerine derinlemesine işlemiş ve burada yapılanmıştır. ... -
Analysis of the education incentive policy for private education institutions in Turkey
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2018)Eğitimde özelleştirme politikaları sınırlı kaynakların etkili kullanımı, eğitim kalitesini artırma, eşitlik sağlama, okul seçiminde alternatifler sunma gibi çeşitli gerekçelerle dünyada birçok ülkede uygulamaya konulmaktadır. ... -
Argümantasyona dayalı dil eğitimi yaklaşımının Türkçe öğretmeni eğitiminde uygulanmasına yönelik karma gömülü deneysel çalışma
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)Argümantasyona dayalı dil eğitimi uygulamaları, fen bilimleri eğitiminde yaygın olarak kullanılmaya başlanan "Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme (ATBÖ)" yaklaşımının dil eğitimine adapte edilmesi yoluyla yapılmaktadır. ... -
Belediyelerin gerçekleştirdiği yaygın eğitim hizmetlerinin eğitim yönetimi bağlamında değerlendirilmesi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)Günümüzde örgün eğitim kadar yaygın eğitime de bireyler katılma konusunda isteklilik göstermekle birlikte, bu isteklilik hala beklenilen seviyede değildir. Yaygın eğitim faaliyetlerinin gerçekleştirilmesi adına gerekli ... -
Beşinci sınıf matematik dersinde uygulanan alternatif ölçme değerlendirme yöntemlerinin akademik başarı, kalıcılık, özyeterlilik algısı ve tutum üzerine etkisi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)Odak noktası; alternatif ölçme-değerlendirme yöntemlerinin Matematiğe ilişkin akademik başarıya, öğrenmelerin kalıcılığına, özyeterlilik algısına ve tutuma etkisi olan bu doktora tez çalışması üç boyuttan oluşmaktadır. ... -
A case study on the implemantation of distance EFL education
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2020)Uzaktan eğitim kavramının varlığı çok uzun bir süreye dayanmaktadır ve bugüne dek birçok araştırmacı tarafından farklı açılardan, özellikle de pedagojik bakış açısıyla incelenmiştir. Ancak, uzaktan eğitimin hala birçok ... -
Designing a training model for erasmus candidates to improve their intercultural communicative competence
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2018)Literatürdeki tüm teorik çerçeve ve önerilere rağmen, öğretmenler, ders kitabı yazarları, kısacası tüm paydaşlar için öğrencilerin kültürlerarası iletişimsel becerilerini nasıl geliştireceklerine yönelik somut önerilerin ... -
Dinleme stratejileri öğretiminin beşinci sınıf öğrencilerinin dinlediğini anlama becerilerine etkisi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015-06-12)Bu araştırmada, dinleme stratejileri öğretiminin, 5. sınıf Türkçe dersinde dinleme becerilerinin kazanılması üzerindeki etkisinin olup olmadığı sınanmaya çalışılmıştır. Araştırmanın temel amacı, dinlemenin geliştirilebilir ... -
Doğrudan öğretim modeliyle 5. sınıf öğrencilerinin konuşma becerilerinin geliştirilmesi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016-09-06)Bu araştırmada Doğrudan Öğretim Modeline dayalı konuşma eğitiminin 5. Sınıf öğrencilerinin konuşma becerilerine ve konuşma kaygılarına olan etkisi araştırılmıştır. Çalışma, 2015-2016 eğitim öğretim yılının güz yarıyılında ... -
Dördüncü sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersindeki özerklik desteği algılarının motivasyon, girişimcilik ve yaratıcılık ile ilişkisi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016-06-16)Bu araştırma, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin Sosyal Bilgiler dersine yönelik özerklik desteği algılarının derse yönelik akademik motivasyon, girişimcilik ve yaratıcı düşünme becerilerine etkisini incelemeyi ... -
Edebi metnin yorumunda algı ve anlama bağlı öznel yaklaşım sorunu: Türk şiirinde metafor örneği
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)Edebiyat, dil ve anlatım eğitiminin hem dil hem estetik boyutu içerdiği düşüncesinden hareketle bu araştırma öznelliğin, estetik sözel malzemeyi önce algılamada, sonra, anlama ve yorumlamadaki görünümünü bilişsel ve ... -
Edremit Körfezi kuzey kıyılarında yerel halkın ekoturizme yönelik bilinç ve algısı ve tutumları
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)Ekoturizm aktiviteleri için önem arz eden çalışma alanında, ekoturizmin nasıl algılandığı ve yerel halkın ekoturizme karşı tutumu incelenmiştir. Ayrıca yapılan anket uygulaması sonucu demografik değişkenlere bağlı olarak ... -
Effectiveness and professional competencies of English Language teachers in first five years in Turkey
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016-11-15)In today's globalized world, significance of learning English is increasing since it is used as an international language by more and more people. It is also a well-known fact that learners learn better from effective ... -
The effects of explicit film-based instruction on English as a foreign language teacher trainees’ interpretation of implied meanings
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016-07-28)The aim of this study is to investigate how Turkish teachers of English as a Foreign Language (EFL) interpret implied meanings, which is a component of pragmatic competence as one of the indispensable sub-competences that ...