Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorYünkül, Eyup
dc.contributor.authorEr, Kemal Oğuz
dc.date.accessioned2015-08-20T11:22:51Z
dc.date.available2015-08-20T11:22:51Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationYünkül, E. ve Er, K. (2014).The Effect of Multimedia Software Course on Student Attitudes. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 10(2), 316-330.en_US
dc.identifier.issn1304-9496
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/1099
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate the effect of multimedia software (MS) developed according to ADDIE Instructional Design Model on attitudes of students, who took the course Instructional Principles and Methods (IPM) in the department of Computer Education and Instructional Technologies (CEIT). In addition, students’ attitudes toward IPM course were examined according to graduated school and gender. Second grade 41 students in the department of CEIT in a state university in Turkey were selected as a sample population by using convenient sampling. This research was based on pre-test post-test quasi-experimental design with control group. Experimental and control groups were determined according to grade point averages of students. The experimental group was instructed by MS and the control group was instructed by traditional method. To investigate the attitudes of students towards the IPM course, IPM Attitude Scale was used before and after the experimental process. Finally, while there were not any differences in the attitudes of students in the both groups before experimental process, after experimental process the attitude of the students in experimental group were found to be more positive than the attitudes of students in control group.en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ADDIE öğretim tasarımı modeline göre geliştirilen çoklu ortam yazılımının (ÇOY) öğrencilerin derse yönelik tutumlarına olan etkisini araştırmaktır. Bununla birlikte öğrencilerin mezun oldukları lise türü ve cinsiyetlerine göre derse yönelik tutumlarının değişimi incelenmiştir. Uygun örnekleme yöntemiyle belirlenen araştırmanın çalışma kümesini, Türkiye’de bir devlet üniversitesinde Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (BÖTE) bölümünde ikinci sınıfta öğrenim gören 41 öğrenciden oluşturmaktadır. Araştırmada ön-test son-test kontrol gruplu desen kullanılmıştır. Deneysel işlem öncesi öğrencilerin akademik ortalamaları göz önünde bulundurularak deney ve kontrol gruplarının denkleştirilmesi sağlanmıştır. Deney grubundaki öğrenenlere ÇOY ile öğretim, kontrol grubunda yer alan öğrenenlere ise geleneksel öğretim uygulanmıştır. Öğrencilerin derse yönelik tutumlarını deneysel işlem öncesi ve sonrasında belirlemek amacıyla ÖİY tutum ölçeği kulanılmıştır. Araştırma sonucunda, deney grubunda yer alan öğrenenlerinin kontrol grubunda yer alan öğrenenlere oranla derse yönelik tutumlarının daha olumlu olduğu belirlenmiştir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMultimediaen_US
dc.subjectInstructional designen_US
dc.subjectInstruction principles and methodsen_US
dc.subjectAttitudeen_US
dc.subjectÇoklu Ortamen_US
dc.subjectÖğretim tasarimien_US
dc.subjectÖğretim ilke ve yöntemlerien_US
dc.subjectTutumen_US
dc.titleThe Effect of Multimedia Software Course on Student Attitudesen_US
dc.title.alternativeÇoklu Ortam Yazılımının Derse Yönelik Tutuma Etkisien_US
dc.typearticleen_US
dc.authoridTR53220en_US
dc.authoridTR124865en_US
dc.relation.ispartofEğitimde Kuram ve Uygulamaen_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategory. . .en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record