Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorKırmacı, Ömer
dc.contributor.authorŞahin İzmirli, Özden
dc.date.accessioned2015-08-10T07:34:22Z
dc.date.available2015-08-10T07:34:22Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationKırmacı, Ö. ve Şahin İzmirli, Ö. (2015). Designing a Web Based Measurement and Evalutaion Environment: a Sample Storyboard. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 11(1), 16-32.en_US
dc.identifier.issn1304-9496
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/1056
dc.description.abstractMeasurement and evaluation in education refer to not only measurement of the achievement but also an instructional activity. It can be suggested that measurement and evaluation enhance achievement by providing formative feedbacks and by helping instructor/test administrator pinpoint instructional deficiencies and gain insight into learning process. However, as in face-to-face teaching, such limitations as time, space and population are eminent in measurement and evaluation practices. It can be asserted that e-evaluation along with e-learning has come into prominence thanks to current technological advancements and it has become preferable because of its superior features. Yet it is expressed in the relevant literature that online measurement and evaluation cannot be achieved by merely uploading print resources. Accordingly, instructional design processes and visual design theories should be employed to translate questions produced by experts into online environment. The primary concern of the present study is to create a storyboard for web-based evaluation activities designed in consideration of multimedia and material design principles.en_US
dc.description.abstractEğitimde ölçme ve değerlendirme etkinlikleri başarının ölçülmesinin yanında bir öğretim faaliyeti olarak da ele alınmaktadır. Değerlendirme etkinliklerinin öğretim etkinliklerine biçimlendirici dönütler sağlayarak, öğrenme eksiklerinin veya öğretimdeki bazı aksaklıkların belirlenmesini ve öğrenme sürecine yönelik fikir edinilmesini sağlayarak öğretimde başarıyı arttırdığı söylenebilir. Ancak yüz yüze gerçekleştirilen öğretim etkinliklerinde olduğu gibi ölçme ve değerlendirme etkinliklerinde de zaman, mekân ve öğrenci sayısı gibi sınırlılıklarla karşılaşılmaktadır. E-öğrenmenin yanında e-değerlendirmenin de günümüz teknolojiler ile ön plana çıktığı ve farklı üstün yönleri ile tercih edildiği söylenebilir. Ancak Web ortamında oluşturulacak ölçme ve değerlendirme etkinliklerinin sadece basılı kaynakları internet ortamına aktarılması ile sağlanamayacağı alanyazında vurgulanmaktadır. Bu bağlamda alan uzmanlarının hazırlayacağı soruların Web ortamına aktarılmasında öğretim tasarımı süreçlerinin ve görsel tasarım kuramlarının işe koşulması gerektiği söylenebilir. Gerçekleştirilen araştırmada çoklu ortam tasarım ilkeleri ve materyal tasarım ilkeleri çerçevesinde oluşturulacak web tabanlı değerlendirme etkinliklerine yönelik görsel senaryo oluşturulması amaçlanmaktadır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectStoryboarden_US
dc.subjectICT Integrationen_US
dc.subjectMultimedia design principlesen_US
dc.subjectMaterial design principlesen_US
dc.subjectWeb based measurement and evaluationen_US
dc.subjectGörsel senaryoen_US
dc.subjectBİT entegrasyonuen_US
dc.subjectÇoklu ortam tasarım ilkelerien_US
dc.subjectMateryal tasarım ilkelerien_US
dc.subjectWeb tabanlı ölçme ve değerlendirmeen_US
dc.titleDesigning a Web Based Measurement and Evalutaion Environment: a Sample Storyboarden_US
dc.title.alternativeWeb tabanlı Ölçme ve Değerlendirme Ortam Tasarımı: Bir Görsel Senaryo Örneğien_US
dc.typearticleen_US
dc.authoridTR102772en_US
dc.authoridTR124607en_US
dc.relation.ispartofEğitimde Kuram ve Uygulamaen_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategory. . .en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record