Browsing by Department "Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalı"
Now showing items 1-11 of 11
-
21. yüzyıl becerileri, bilgi üretme öz yeterliliği ve bilgisayar oyun türleri arasındaki ilişkilerin yapısal eşitlik modeliyle incelenmesi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu araştırmada 21. yüzyıl becerilerinin bilgi üretme öz yeterliliğine olası etkileri ve öğrencilerin oynadıkları oyun türlerinin bu becerilerle ilişkisi yapısal eşitlik modeliyle incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, nicel ... -
Artırılmış gerçeklik uygulamalarında bölünmüş-dikkat etkisi: Mekansal yakınlığın rolü
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı; mekânsal yakınlık ilkesi dikkate alınarak hazırlanmış Artırılmış Gerçeklik (AG) tabanlı öğretim materyallerinin, akademik başarı, motivasyon ve bilişsel yük bağlamında etkisini araştırmaktır. Bu ... -
Bilgi güvenliği farkındalığının geliştirilmesinde görev temelli çevrimiçi öğrenme ortamının etkililiği
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu araştırmada, ilköğretim düzeyi ortaokul kademesinde öğrenim gören öğrencilerin bilgi güvenliği farkındalık düzeylerini arttırmaya yönelik görev temelli çevrimiçi öğrenme ortamı geliştirilmesi ve etkililiğinin belirlenmesi ... -
Covid-19 pandemisi sürecinde okul öncesi öğretmenlerinin teknoloji kabul ve kullanım düzeylerinin incelenmesi: Çanakkale örneği
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2022)Bu araştırmada Covid-19 pandemisi sürecinde okul öncesi öğretmenlerinin teknoloji kabul ve kullanım düzeylerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada betimsel tarama ve nedensel karşılaştırma araştırma modellerinden ... -
Çevrimiçi canlı derslerde öğrenci ve öğretmen arasındaki diyaloğun transaksiyonel uzaklık kuramı bağlamında incelenmesi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2022)Yapılan bu araştırmanın amacı, Covid-19 uzaktan eğitim dönemi göz önünde bulundurularak ortaokul öğrencilerinin yeni tanıştıkları çevrimiçi canlı derslerde, etkileşimsel uzaklık kuramı bağlamında öğrenci-öğretmen etkileşiminin ... -
Çevrimiçi öğrenme ortamlarında öğrenci bağlılığı ve öz düzenleme becerisi arasındaki ilişki
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu araştırmada çevrimiçi öğrenme ortamlarında öğrenci bağlılığı ile öz düzenleme becerisi arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırma sorularına yanıt aramak için tarama, nedensel karşılaştırma ve korelasyonel araştırma ... -
Dijital oyun tabanlı kriptoloji uygulamalarının problem çözme ve bilgi işlemsel düşünme becerilerine etkisi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2023)Bu çalışmada dijital oyun tabanlı kriptoloji uygulamalarının ortaokul öğrencilerinin problem çözme ve bilgi işlemsel düşünme becerilerini geliştirmeye etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca öğrencilerin bu öğrenme ... -
Lise öğrencilerinin dijital akıcılık düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2022)Bu araştırmanın amacı, lise öğrencilerinin dijital akıcılık düzeylerinin belirlenmesi ve dijital akıcılık düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesidir. Araştırma tarama modelinde desenlenmiş betimsel bir ... -
Ortaokul öğrencilerinin siber aylaklık davranışlarının karma yöntemle incelenmesi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bilgi ve iletişim teknolojilerinin hızla gelişmesi ve internetin hayatımıza hızlı bir giriş yapması teknoloji ile olan ilişkimizi artırmıştır. Teknolojinin hayatımıza bu derece hızlı girmesi "siber aylaklık" kavramını da ... -
Öğretim sürecinde kullanılan teknolojiye bağlı algılanan yorgunluk düzeyi ve egzersiz etkisi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2023)Bu çalışmada, öğrencilerin öğretim süreçlerinde kullanmış oldukları teknolojik araçlara bağlı yorgunluk düzeylerinin belirlenmesi ve yapılan egzersizlerin yorgunluğa etkisinin araştırılması amaçlanmıştır. Ortaokul 6. sınıf ... -
Sınav soruları ve öğrencilerin başarı düzeyleri arasındaki ilişkinin birliktelik kuralları ile analizi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Türkiye'deki ortaöğretim kurumları arasındaki başarı farklarını ortaya çıkarmak, üst kurumlara öğrenci seçmek için ortaöğretime öğrenci seçme ve yerleştirme, ABİDE gibi merkezi ortak sınavları uygulanmaktadır. Bunların ...