Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorGüvendir, Emre
dc.contributor.authorAcar-Güvendir, Meltem
dc.contributor.authorDündar, Sinem
dc.date.accessioned2021-01-29T09:23:27Z
dc.date.available2021-01-29T09:23:27Z
dc.date.issued2020-12-31
dc.identifier.citationGüvendi̇r, E., Acar Güvendi̇r, M., Dündar, S. (2020). Yurt Dışı Eğitim ve İkinci Dil Öz-Yeterlik İnançları Ölçeği. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 16 (2), 215-230.en_US
dc.identifier.issn1304-9496
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17244/eku.756445
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/2968
dc.descriptionGüvendir, Emre, (Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü) ; Acar-Güvendir, Meltem, (Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü) ; Dündar, Sinem, (Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü)en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı öğrencilerin yurt dışında dil eğitiminin sonunda ulaşabilecekleri yetkinliklere ilişkin öngördükleri öz-yeterlik inançlarını ve beklentilerini önceden tespit edecek bir veri toplama aracı geliştirmektir. Çalışma 607 üniversite öğrencisi üzerinde, 2018-2019 akademik yılında gerçekleştirilmiştir. Ölçeğin faktör yapısını ortaya koymak için açımlayıcı (AFA) ve doğrulayıcı (DFA) faktör analizleri uygulanmıştır. AFA sonucunda öz değerleri 1'den büyük 24 maddeden oluşan dört faktörlü bir yapı ortaya çıkmıştır. Bu dört faktörün toplam varyansın %61.48’ini açıkladığı görülmüştür. Maddelerin faktör yük değerleri .50 ile .79 arasında değişmektedir. Elde edilen dört faktörlü yapının doğrulanıp doğrulanmadığını test etmek için ikinci bir çalışma grubu üzerinde DFA uygulanmıştır. Modelin yeterliğini ortaya koymak amacıyla incelenen uyum indekslerinin iyi uyuma işaret ettiği görülmektedir. Bu çalışmadan elde edilen bulgular, Yurt Dışı Eğitim ve İkinci Dil Öz-Yeterlik İnançları Ölçeğinin, yurt dışında dil kursuna gitmeyi amaçlayan öğrencilerin dil eğitiminin sonunda ulaşabilecekleri yetkinliklere ilişkin öngördükleri özyeterlik inançlarının ve beklentilerinin önceden belirlenmesinde kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğunu ortaya koymaktadır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to develop a data collection tool that will measure students' selfefficacy beliefs and expectations regarding the competencies they can achieve at the end of their language education abroad. The participants of the study include 607 university students. Data were collected during the 2018-2019 academic year. Exploratory and confirmatory factor analyses were applied to reveal the factor structure of the scale. As a result of the exploratory factor analysis, a four-factor structure consisting of 24 items with eigenvalues greater than 1 emerged. These four factors explained 61.48% of the total variance. Factor load values of items varied between .50 and .79. Confirmatory factor analysis was performed on a second study group to confirm the four-factor structure obtained from the exploratory factor analysis. The fit indices that were examined in order to display the adequacy of the model indicated a good fit. The findings obtained from this study reveal that the Study Abroad and L2 Self-Efficacy Beliefs Scale is a valid and reliable measurement tool that can be used to measure the projected self-efficacy beliefs and expectations of students who intend to attend a language course abroad.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğrenci beklentilerien_US
dc.subjectÖğrenci inançlarıen_US
dc.subjectÖlçek geliştirmeen_US
dc.subjectÖz-yeterliken_US
dc.subjectYurt dışı eğitimen_US
dc.subjectScale developmenten_US
dc.subjectSelf-efficacyen_US
dc.subjectStudent beliefsen_US
dc.subjectStudent expectationsen_US
dc.subjectStudy abroaden_US
dc.titleYurt Dışı Eğitim ve İkinci Dil Öz-Yeterlik İnançları Ölçeğien_US
dc.title.alternativeStudy Abroad and L2 Self-Efficacy Beliefs Scaleen_US
dc.typearticleen_US
dc.authorid0000-0003-3088-0136en_US
dc.authorid0000-0002-3847-0724en_US
dc.authorid0000-0001-5076-2087en_US
dc.relation.ispartofEğitimde Kuram ve Uygulamaen_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record