Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorPeker, Hilal
dc.contributor.authorArslan, Zeynep
dc.date.accessioned2020-12-11T08:29:41Z
dc.date.available2020-12-11T08:29:41Z
dc.date.issued2020-06-30
dc.identifier.citationPeker, H., Arslan, Z. (2020). A Critique of Merrill Swain’s Output Hypothesis in Language Learning and Teaching. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 16 (1), 99-108.en_US
dc.identifier.issn1304-9496
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/2957
dc.descriptionPeker, Hilal, (Department of Teaching English as a Foreign Language Graduate School of Education Ihsan Dogramaci Bilkent University) ; Zeynep Arslan, (Department of Basic English School of Foreign Languages Atilim University)en_US
dc.description.abstractMerrill Swain, who coined the Output Hypothesis, has been one of the important figures in the Second Language Acquisition field. She propounded her theory as complementary to Stephen Krashen’s Input Hypothesis suggesting that learners cannot attain full grammatical competence merely through input processing in a language. The Output Hypothesis has been quite successful in terms of shedding some light on unanswered questions related to output. However, there are still some deficiencies in interpreting what the hypothesis intended to explain. Therefore, the purpose of this paper is to critically review the Output Hypothesis by concentrating on the deficiency of an operational definition of comprehensible output, scarcity of output instances and problems arising from forcing learners to produce language.en_US
dc.description.abstractÇıktı Hipotezinin geliştiricisi Merrill Swain, İkinci Dil Edinimi alanındaki önemli isimlerden biri olmuştur. Teorisini, öğrencilerin sadece bir dilde girdi işleme yoluyla tam dilbilgisi yeterliliğine erişemediklerini ileri sürerek Stephen Krashen’in Girdi Hipotezini tamamlayıcı olarak önermiştir. Çıktı Hipotezi, çıktı ile ilgili cevaplanmamış sorulara ışık tutması açısından oldukça başarılı olmuştur. Bununla birlikte, hipotezin neyi açıklamak istediğini yorumlamada hala bazı eksiklikler vardır. Bu nedenle, bu yazının amacı, anlaşılabilir çıktıların operasyonel bir tanımının eksikliği, çıktı örneklerinin azlığı ve öğrenenleri dil üretmeye zorlamaktan kaynaklanan sorunlara odaklanarak Çıktı Hipotezini eleştirel olarak gözden geçirmektir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectLearner anxietyen_US
dc.subjectNoticing functionen_US
dc.subjectSecond language acquisitionen_US
dc.subjectThe output theoryen_US
dc.subjectÇıktı teorisien_US
dc.subjectFark etme fonksiyonuen_US
dc.subjectİkinci dil edinimien_US
dc.subjectÖğrenci kaygısıen_US
dc.titleA Critique of Merrill Swain’s Output Hypothesis in Language Learning and Teachingen_US
dc.title.alternativeDil Öğrenimi ve Öğretiminde Merrill Swain’in Çıktı Hipotezinin Eleştirisien_US
dc.typearticleen_US
dc.authorid0000-0002-2642-3015en_US
dc.authorid0000-0002-7347-7606en_US
dc.relation.ispartofEğitimde Kuram ve Uygulamaen_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategory. . .en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record