dc.contributor.author | Peker, Hilal | |
dc.contributor.author | Arslan, Zeynep | |
dc.date.accessioned | 2020-12-11T08:29:41Z | |
dc.date.available | 2020-12-11T08:29:41Z | |
dc.date.issued | 2020-06-30 | |
dc.identifier.citation | Peker, H., Arslan, Z. (2020). A Critique of Merrill Swain’s Output Hypothesis in Language Learning and Teaching. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 16 (1), 99-108. | en_US |
dc.identifier.issn | 1304-9496 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12428/2957 | |
dc.description | Peker, Hilal, (Department of Teaching English as a Foreign Language Graduate School of Education Ihsan Dogramaci Bilkent University) ; Zeynep Arslan, (Department of Basic English School of Foreign Languages Atilim University) | en_US |
dc.description.abstract | Merrill Swain, who coined the Output Hypothesis, has been one of the important figures in the Second Language Acquisition field. She propounded her theory as complementary to Stephen Krashen’s Input Hypothesis suggesting that learners cannot attain full grammatical competence merely through input processing in a language. The Output Hypothesis has been quite successful in terms of shedding some light on unanswered questions related to output. However, there are still some deficiencies in interpreting what the hypothesis intended to explain. Therefore, the purpose of this paper is to critically review the Output Hypothesis by concentrating on the deficiency of an operational definition of comprehensible output, scarcity of output instances and problems arising from forcing learners to produce language. | en_US |
dc.description.abstract | Çıktı Hipotezinin geliştiricisi Merrill Swain, İkinci Dil Edinimi alanındaki önemli isimlerden biri olmuştur. Teorisini, öğrencilerin sadece bir dilde girdi işleme yoluyla tam dilbilgisi yeterliliğine erişemediklerini ileri sürerek Stephen Krashen’in Girdi Hipotezini tamamlayıcı olarak önermiştir. Çıktı Hipotezi, çıktı ile ilgili cevaplanmamış sorulara ışık tutması açısından oldukça başarılı olmuştur. Bununla birlikte, hipotezin neyi açıklamak istediğini yorumlamada hala bazı eksiklikler vardır. Bu nedenle, bu yazının amacı, anlaşılabilir çıktıların operasyonel bir tanımının eksikliği, çıktı örneklerinin azlığı ve öğrenenleri dil üretmeye zorlamaktan kaynaklanan sorunlara odaklanarak Çıktı Hipotezini eleştirel olarak gözden geçirmektir. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | en_US |
dc.rights.uri | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Learner anxiety | en_US |
dc.subject | Noticing function | en_US |
dc.subject | Second language acquisition | en_US |
dc.subject | The output theory | en_US |
dc.subject | Çıktı teorisi | en_US |
dc.subject | Fark etme fonksiyonu | en_US |
dc.subject | İkinci dil edinimi | en_US |
dc.subject | Öğrenci kaygısı | en_US |
dc.title | A Critique of Merrill Swain’s Output Hypothesis in Language Learning and Teaching | en_US |
dc.title.alternative | Dil Öğrenimi ve Öğretiminde Merrill Swain’in Çıktı Hipotezinin Eleştirisi | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.authorid | 0000-0002-2642-3015 | en_US |
dc.authorid | 0000-0002-7347-7606 | en_US |
dc.relation.ispartof | Eğitimde Kuram ve Uygulama | en_US |
dc.department | [Belirlenecek] | en_US |
dc.institutionauthor | . . . | en_US |
dc.relation.publicationcategory | . . . | en_US |