Ortaokul Öğretmenlerinin TIMSS Sınavına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi
Citation
Özcan, H., ve Koştur, H. İ. (2019). Ortaokul öğretmenlerinin TIMSS Sınavına ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 15(2), 108-120.Abstract
Bu çalışmanın amacı öğretmenlerin Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması (TIMSS -Trends in International Mathematics and Science Study) sınavı hakkındaki görüşlerini incelemektir. TIMSS sınavının paydaşı konumunda olan öğretmenlerin bu sınav hakkındaki bilgileri, düşünceleri, Türkiye'nin bu sınav sonuçlarına göre dünya sıralamasındaki yeri, sınavın içeriği, sınavda hangi alanlardan soruların sorulduğu, soruların nelerri ölçtüğü ve TIMSS sınavında Türkiye'nin başarılı olması için sundukları önerileri ve görüşleri önemlidir. Öğretmenlerden birçok ülkede uygulanan ve ülkelerin fen ve matematik başarılarına göre sıralandığı TIMSS sınavı hakkında bilgi sahibi olmaları beklenmektedir. Bu amaçla Aksaray ilinde bulunan iki farklı ortaokulda görev yapan 15 öğretmenle yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Bu görüşmelerde katılımcıların demografik bilgi formunu doldurması sağlanmış ve açık uçlu sorulardan oluşan TIMSS Testi Görüşme Formu uygulanmıştır. Öğretmenlerin görüşleri incelendiğinde TIMSS sınavına dair bilgilerinin genel anlamda yeterli olduğunu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca çalışmada TIMSS sınavında ülkemizin başarısının artırılması konusunda öğretmenlerin sunduğu önerilere yer verilmiştir The purpose of this study was to investigate teachers' opinions about Trends in International Mathematics and Science Study (TIMSS) exam. Teachers are indirectly stakeholders of the TIMSS exam and, their knowledge and opinions about the exam, their predictions about the ranking of Turkey in the world, their knowledge about the content and topics, what kind of knowledge and skills exam questions measure, their suggestions and opinions about improving the success of Turkey in the exam are important. Teachers are expected to have knowledge about the TIMSS exam which is applied in many countries, and countries are ranked according to their science and mathematics achievements. For this purpose, semi-structured interviews were conducted with 15 teachers working in two different secondary schools in Aksaray province. In these interviews, the participants completed the demographic information form and the TIMSS Test Interview Form consisting open-ended questions. When the opinions of the teachers are examined, it is concluded that the information about the TIMSS exam is sufficient in general. In addition, the suggestions of the teachers about increasing the success of our country the TIMSS exam are presented.
Collections
The following license files are associated with this item: