Okul Öncesi Eğitim Yöneticilerinin İletişim Rollerini Gerçekleştirme Düzeylerinin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi
Citation
Durukan, H. ve Bayındır, A. (2017). Okul Öncesi Eğitim Yöneticilerinin İletişim Rollerini Gerçekleştirme Düzeylerinin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 13, 778-787.Abstract
Kurumdaki anlaşmazlıklar, yıpranmalar ve diyalog iletişim sayesinde olur. Okul, veli ve öğrenci arasındaki sağlıklı ilişkiler iletişim sayesinde olur. Bu araştırmanın evrenini Çanakkale ilinde görev yapan 310 okulöncesi öğretmeni oluşturmakta örneklemi ise 230 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma verileri 10 maddeden oluşan ölçekle toplanmış olup verilerin analizinde SPSS programından faydalanılmıştır. Sonuç olarak öğretmenlerin görüşlerine göre yöneticilerin iletişim rolünü “çoğu zaman” sergiledikleri görülmektedir. Bu görüşlere göre yöneticilerin bilimsel anlamda iletişim sürecinden yararlandıkları, sözlü ve sözsüz iletişim kanallarını kullandıkları ve okul içerisinde sağlıklı bir iletişim ağı kurdukları belirtilebilir. Conflicts within the organization, attrition and dialogue happens through communication. Health relationship between school, guardian parent and students could be carried out via communication. Research universe and sampling of this study includes 310 preschool teachers, 230 school teachersworking in Çanakkale city respectively. Study data were collected with a 10 article scale and the SPSS software were used in analysis of the data. As a result, according to the opinions of the participant teachers, the managers “mostly” demonstrate the role of communication. According to these opinions it can be stated that the managers make use of scientifical communication methods, were able to use verbal and non-verbal communication ways and established a healthy communication network within the school.
Collections
The following license files are associated with this item: