Mesleki Ve Teknik Anadolu Lisesi Algısı: Ortaokul 8. Sınıf Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma
Künye
Demir, Ü. (2017). Mesleki Ve Teknik Anadolu Lisesi Algısı: Ortaokul 8. Sınıf Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 13, 316-342.Özet
Bu çalışmada ortaokul 8. Sınıf öğrencilerinin mesleki ve teknik okul algılarının ve bu okulları tercih durumlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma 2015-2016 ikinci döneminde Çanakkale ilinde yer almakta olan 3 ortaokulda ürütülmüştür. Çalışmanın örneklemini bu 3 devlet ortaokulunda öğrenimlerine devam etmekte olan toplam 680 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilmiş olan Mesleki ve Teknik Eğitime Yönelik Algı ölçeği kullanılmıştır. Ölçeğin iç tutarlılık için yapılan analizde ölçeğin tümü için Cronbach alfa güvenilirlik katsayısı 0.74 olarak hesaplanmıştır. Toplam 15 madde bulunan ölçek, 4 faktörden oluşmakta ve faktörler toplam varyansın %54.8’ini açıklamaktadır. Araştırma betimsel nitelikli tarama modelinde yürütülmüştür. Çalışmadan elde edilen veriler araştırma sorularının cevaplanmasına yönelik Mann Whitney U-testi, Kruskal-Wallis testi ve Ki-Karetesti ile elde edilmiştir. Çalışmanın sonuçlarına göre öğrenciler mesleki teknik eğitime yönelik olumsuz algılar taşımaktadırlar. Sonuç olarak, öğrencilerin mesleki teknik eğitime yönelik algıları akraba mezun durumu ve mesleki eğitim ve alanları hakkında bilgi düzeylerine göre istatistiksel olarak anlamlı farklılık göstermektedir. Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi tercih durumları ise cinsiyet, mesleki ve teknik eğitim ve alanları hakkındaki bilgi düzeylerine göre anlamlı farklılık göstermektedir. This study aimed at examining secondary school 8th grade students’ perception toward vocational high school and their preferences at these schools. The study was conducted in three secondary schools located in Çanakkale in the second semester of the 2015-2016 academic year. The research sample consisted of 680 students in three different government secondary schools. The Perception Scale toward Vocational Technical Education (PStVTE) developed by researcher was used for data collection. In the analyses that were made for the internal consistency, Cronbach’s alfa value was estimated as 0.74.The scale that has 15 items totally consists of 4 factors and the factors explain 54.8% of the total variance. The descriptive survey model was employed in the study. The data obtained in the study were analyzed via the Mann Whitney U-test, the Kruskal-Wallis test, and the X2 test. According to research reslts students have negative perceptions towards vocational technical education. Finally, the perceptions of the students towards vocational technical education varied statistically significantly by relative grade state, level of knowledge on vocational technical education and its departments. Vocational and technical high school preferences differ significantly according to the level of knowledge about gender, vocational technical education and fields.
Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: