Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorDolunay, Salih Kürşad
dc.contributor.authorSavaş, Ömer
dc.date.accessioned2016-05-26T10:32:25Z
dc.date.available2016-05-26T10:32:25Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationDolunay, S. K. ve Savaş, Ö. (2016). Assessing listening activities in secondary school Turkish language textbooks in terms of higher order thinking skills. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 12 (1), 122-157.en_US
dc.identifier.issn1304-9496
dc.identifier.urihttp://eku.comu.edu.tr/article/view/5000116155/5000157086
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/1422
dc.description.abstractThis study aims to determine whether listening activities in secondary school Turkish language textbooks of a common publisher are satisfactory in terms of higher order thinking skills. A qualitative research model, the document analysis was utilised. Teacher's book of the Turkish language lesson with their listening activities were analysed purposefully. The activities were categorized according to cognitive skills in the Revised Bloom's Taxonomy. The research findings show that distribution of listening activities over cognitive skill levels are not in equal manner. Also there is a great difference between low order (remember, understand, apply) and higher order (analyze, evaluate, create) cognitive skill levels, in favour of low order ones.en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ortaokul Türkçe ders kitaplarında bulunan dinleme etkinliklerinin öğrencilerin bilişsel beceri gelişimine katkı sağlama potansiyeline sahip olup olmadığını ortaya koymaktır. Araştırmada, nitel araştırma desenlerinden doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Bu bağlamda incelenen ortaokul Türkçe ders kitaplarında bulunan dinleme etkinlikleri Güncelleştirilmiş Bloom Sınıflaması'nda yer alan bilişsel beceri basamaklarına göre tasnif edilmiştir. Araştırmanın bulguları, ders kitaplarındaki dinleme etkinliklerinin bilişsel beceri basamaklarına dağılımının dengeli olmadığını göstermektedir. Ayrıca alt düzey ve üst düzey bilişsel beceri basamakları arasında, alt düzey olarak kabul edilen “hatırlama”, “anlama” ve “uygulama” lehine büyük bir fark söz konusudur. “Çözümleme”, “değerlendirme” ve “yaratma”dan oluşan üst düzey bilişsel beceri basamaklarında yer alan etkinliklerin sayısı diğer gruba göre oldukça azdır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMother tongue instructionen_US
dc.subjectTurkish Language teachingen_US
dc.subjectListening educationen_US
dc.subjectHigher order thinking skillsen_US
dc.subjectBloom's Taxonomyen_US
dc.subjectAna dili eğitimien_US
dc.subjectTürkçe eğitimien_US
dc.subjectDinleme eğitimien_US
dc.subjectÜst düzey bilişsel becerileren_US
dc.subjectBloom taksonomisien_US
dc.titleAssessing listening activities in secondary school Turkish language textbooks in terms of higher order thinking skillsen_US
dc.title.alternativeOrtaokul Türkçe ders kitaplarındaki dinleme etkinliklerinin üst düzey bilişsel beceriler açısından değerlendirilmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.authoridTR42176en_US
dc.authoridTR30343en_US
dc.relation.ispartofEğitimde Kuram ve Uygulamaen_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategory. . .en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record