Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorGüneş, Firdevs
dc.date.accessioned2015-09-03T12:40:56Z
dc.date.available2015-09-03T12:40:56Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationGüneş, F. (2013).Yapılandırıcı Yaklaşımla Dil Bilgisi Öğretimi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 9(3), 171-187.en_US
dc.identifier.issn1304-9496
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/1173
dc.description.abstractDünyamızda çoğu ülkede dil öğretiminde yapılandırıcı yaklaşım uygulanmaktadır. Bu yaklaşım gereği dil bilgisi öğretiminde yeni dil bilgisi, beceri ve etkinlik yaklaşımı, tümevarım modeli ve sezdirme yöntemi kullanılmaktadır.Dil bilgisi ayrı bir ders olarak değil dil öğrenme alanlarının içinde ele alınmaktadır. Sezdirme yöntemiyle dilin soyut kurallarını ezberlemeye değil, öğrencinin dil ve zihinsel becerilerini geliştirmeye ağırlık verilmektedir. Öğrencilerin dil kurallarını bilimsel bilgiler gibi çeşitli deneysel etkinliklerle keşfederek öğrenmeleri amaçlanmaktadır. Öğrencilerin dilin işlev ve kuralları ile mantığını iyi öğrenerek bunları okuma ve yazma çalışmalarında kullanması öngörülmektedir. Sezdirme yöntemiyle dil bilgisi öğretimi, sunuş, olayı gözleme, kural ve hipotez oluşturma, alıştırma yapma ve uygulamaya aktarma olmak üzere altı aşamada gerçekleştirilmektedir. Bu süreçte öğrencilere önce açıklama yapılmakta, ardından dil olayı gözlenmekte, gözlemlerden kural veya hipotezler oluşturulmakta, sınıflama yapılmakta, öğrenilenler çeşitli alıştırmalarla geliştirilmekte, zihinde yapılandırılarak uygulamaya aktarılmaktadır. Somuttan soyuta, özelden genele, değişimden kurala doğru ilerlenen bu yöntemde çeşitli etkinliklerle dil bilgisi öğretilmektedir. Ülkemizde de aynı yaklaşımlar uygulanmaktadır. Dil bilgisi, 2005 Türkçe (1-5 Sınıflar) Öğretim Programında ayrı bir ders olarak değil, Türkçe dersinin dil öğrenme alanlarıyla birlikte ele alınmakta, dil bilgisi kural ve ilkelerinin sezdirilerek öğretilmesi öngörülmektedir.en_US
dc.description.abstractThe constructivist approach is used to teach languages in many countries of the world. As required by this approach, the new grammar, skills and activity approach, inductive model and discovery method are used in grammar teaching. Besides, grammar is not considered to be separate from the skills areas of a language. By the use of the discovery method, it is aimed to develop a learner’s linguistic and mental skills rather than putting an emphasis on memorizing the abstract rules of a language. Students are expected to discover the rules of the language through experimentation like in scientific knowledge. The logic behind linguistic functions and rules are emphasized, and learners are expected to use these rules and functions in their reading and writing activities. Grammar teaching through the discovery method is realized in six consecutive stages as presentation, observation, rule and hypothesis forming, practicing and finally application. In this process, first formal explanation is made, then learners observe the language event, then they form rules and hypothesis depending on these observations, classifications are made; next the new material is reinforced through practice and finally reconstructed in the mind and applied to real life situations. The route is from the concrete to the abstract, from the more particular to the more general, from the variation to the rule. The same procedures are also followed in Turkey. In the 2005 Turkish Education Program (1-5 years), grammar is not classified as a separate course but presented as a part of the language learning areas of The Turkish Language course. In this program, language rules and principles are advised to be taught through discovery.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDil bilgisi öğretimien_US
dc.subjectYapılandırıcı yaklaşımen_US
dc.subjectSezdirme yöntemien_US
dc.subjectGrammar teachingen_US
dc.subjectConstructivist approachen_US
dc.subjectDiscovery learningen_US
dc.titleYapılandırıcı Yaklaşımla Dil Bilgisi Öğretimien_US
dc.title.alternativeGrammar Teaching Through the Constructivist Apporachen_US
dc.typearticleen_US
dc.authoridTR7861en_US
dc.relation.ispartofEğitimde Kuram ve Uygulamaen_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategory. . .en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record