Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorTimur, Serkan
dc.contributor.authorTimur, Betül
dc.contributor.authorYılmaz, Şirin
dc.date.accessioned2015-08-31T10:56:23Z
dc.date.available2015-08-31T10:56:23Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationTimur, S., Timur, B. ve Yılmaz, Ş. (2013), Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin ve Öğretmen Adaylarının Çevreye Yönelik Bakışlarının İncelenmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 9 (4), 557-569.en_US
dc.identifier.issn1304-9496
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/1164
dc.descriptionTimur, Serkan ; Timur, Betül, (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü) / Yılmaz, Şirin, (Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü)
dc.descriptionTimur, Serkan ; Timur, Betül, (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü) / Yılmaz, Şirin, (Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü)en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı fen ve teknoloji öğretmenlerinin ve öğretmen adaylarının çevreye yönelik bakış açılarını farklı değişkenlere göre incelemektir. Çalışma, 43 fen ve teknoloji öğretmeni ve 49 fen ve teknoloji öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilen çalışmada Karakaya (2009) tarafından geliştirilen çevreye yönelik bakış açısı ölçeği kullanılmıştır. Çalışma sonunda fen ve teknoloji öğretmenlerinin öğretmen adaylarına göre çevreye yönelik bakış açılarının daha olumlu olduğu sonucu ortaya çıkmıştır. Ayrıca bayan öğretmenlerin çevreye yönelik bakış açılarının hem bayan hem de erkek öğretmen adaylarına göre daha olumlu olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenlerin ve öğretmen adaylarının çevreye yönelik bakış açılarının mezun oldukları lise türüne göre anlamlı olarak farklılaşmadığı ortaya çıkmıştır. Elde edilen sonuçlara dayalı olarak öğretmen yetiştirme programlarına ve yapılacak olan çalışmalara ilişkin çeşitli öneriler sunulmuştur.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine science and technology teachers and pre-service teachers viewpoint about environmental to different variables. The study is conducted with 43 science and technology teachers and 49 pre-service teachers. In this study, the view point about environment scale is used that was developed by Karakaya (2009). By the end of the study, science and technology teachers view point about environment is more positive than pre-service teachers. In addition, female teachers' view point about environment is more positive than both men and women pre-service teachers. Teachers and pre-service teachers' view point about environment do not change according to the type of school they graduated. Based on the results, suggestions were made to the teacher education programs and to the other studies.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÇevreye yönelik bakış açısıen_US
dc.subjectFen ve teknolojien_US
dc.subjectÖğretmen adaylarıen_US
dc.subjectÖğretmenleren_US
dc.subjectViewpoint about environmenten_US
dc.subjectScience and technologyen_US
dc.subjectPre-service teachersen_US
dc.subjectTeachersen_US
dc.titleFen ve Teknoloji Öğretmenlerinin ve Öğretmen Adaylarının Çevreye Yönelik Bakışlarının İncelenmesien_US
dc.title.alternativeA Study of Determining Pre-Service Science Teachers' and Science Teachers' Viewpoint Toward Environmenten_US
dc.typearticleen_US
dc.authoridTR124587en_US
dc.authoridTR124586en_US
dc.authoridYen_US
dc.relation.ispartofEğitimde Kuram ve Uygulamaen_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümüen_US
dc.institutionauthorTimur, Serkanen_US
dc.institutionauthorTimur, Betülen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record