Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorÖztürk, Ergün
dc.contributor.authorUzunkol, Ebru
dc.date.accessioned2015-08-28T05:43:21Z
dc.date.available2015-08-28T05:43:21Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationÖztürk, E. ve Uzunkol, E. (2013).İlkokul Öğretmeni Motivasyon Ölçeğinin Psikometrik Özellikleri. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 9 (4), 421-435.en_US
dc.identifier.issn1304-9496
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/1136
dc.description.abstractBu çalışmada, ilkokul öğretmenlerinin öğretmenlik mesleğine yönelik motivasyon düzeylerini belirlemek üzere geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı geliştirmek amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Sakarya İlinde görev yapmakta olan 201 ilkokul öğretmeni oluşturmaktadır. Ölçek geliştirme çalışmasında ilk olarak alan yazın taraması yapılmış ve 51 maddelik bir havuz oluşturulmuştur. Ölçeğin geçerlik çalışmalarında kapsam geçerliği için uzman görüşü alınmış, yapı geçerliliği için de açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi yapılmıştır. Sonuçlar değerlendirildiğinde, “mesleğe yönelik olumlu tutum ve mesleki başarı”, “takdir edilme ve mesleki mutluluk”, “meslekten kaçınma” ve “mesleği özümseme” olmak üzere dört faktör ve 30 maddeden oluşan geçerli ve güvenilir bir ölçek elde edilmiştir. Ölçekte yer alan dört faktör toplam varyansın %50’sini açıklamaktadır. Toplam iç tutarlık katsayısı ise .87 olarak bulunmuştur. Bulunan bu değerler, ölçeğin psikometrik niteliklerinin kabul edilebilir sınırlar içinde olduğunu göstermektedir.en_US
dc.description.abstractThis study aimed to develop a valid and reliable scale to determine their motivation for teaching profession of primary school teachers. The study group of the research consists of 201 primary school teachers who are working in the province of Sakarya. The scale development process, firstly been made literature review and 51-item survey was created in a pool. Experts were consulted for content validity. However confirmatory and exploratory factor analyses was held for structure validity. As a result, for examine reliability of the scale, internal consistency coherence is calculated. The evaluation results, “positive attitude toward teaching profession and professional success”, “recognition and professional happiness”, “avoidance of the profession” and “internalization of the profession” including four factors and 30 items, a valid and reliable scale was obtained. As a result this scale which is consist of four factors, explain %50 of total variance. Total of the internal consistency coherence was .87. These result values showed that a psychometric quality of this scale was acceptable.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİlkokul öğretmenien_US
dc.subjectMotivasyonen_US
dc.subjectİlkokul öğretmeni motivasyon ölçeğien_US
dc.subjectÖlçek geliştirmeen_US
dc.subjectGeçerliken_US
dc.subjectGüvenirliken_US
dc.subjectPrimary school teacheren_US
dc.subjectMotivationen_US
dc.subjectPrimary school teacher motivation scaleen_US
dc.subjectScale developmenten_US
dc.subjectValidityen_US
dc.subjectReliabilityen_US
dc.titleİlkokul Öğretmeni Motivasyon Ölçeğinin Psikometrik Özelliklerien_US
dc.title.alternativeThe Psychometric Properties of the Primary School Teacher Motivation Scaleen_US
dc.typearticleen_US
dc.authoridTR136960en_US
dc.authoridTR203089en_US
dc.relation.ispartofEğitimde Kuram ve Uygulamaen_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategory. . .en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record