dc.contributor.author | Temiz, Burak Kağan | |
dc.contributor.author | Yavuz, Ahmet | |
dc.date.accessioned | 2015-08-27T12:55:13Z | |
dc.date.available | 2015-08-27T12:55:13Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.citation | Temiz,B. ve Yavuz, a. (2013). Odak Tekniğin Ortaya Çıkmasında Etkili Olabilecek Bazı Faktörlerin Araştırılması: Başarı, Mantıksal Düşünme Yeteneği ve İşlem Tipi Sırası. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 9 (4), 570-592. | en_US |
dc.identifier.issn | 1304-9496 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12428/1133 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, birden fazla parçadan oluşan mekanik düzeneklerde ivme bulma problemi için tanımlanan odak tekniğin ortaya çıkmasında etkili olabilecek bazı faktörleri araştırma amacıyla yapılmıştır. Odak teknik; birden fazla parçadan oluşan düzeneklerde, bir parçanın ivmesini hesaplarken sadece o parçaya odaklanılıp diğer parçaların harekete olan etkilerinin göz ardı edildiği, hatalı bir tekniktir. Çalışmada, odak tekniğin, öğrencilerin mekanik konularındaki bilgi eksikliklerden veya mantıksal düşünme yeteneklerindeki sınırlılıklardan kaynaklanmadığı görülmüştür. | en_US |
dc.description.abstract | This study aims to investigate several factors that involve use of focused technique in calculating acceleration problems for mechanical system consisting of multiple components. In the focused technique that is not correct students focus on only one component and ignore others’ effect on motion by calculating acceleration of a component. In this study it is showed that the focused technique is not stem from lack of knowledge in mechanics or limitation related to logical thinking skills. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | en_US |
dc.rights.uri | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Fizik eğitimi | en_US |
dc.subject | Mekanikte problem çözme teknikleri | en_US |
dc.subject | Fizik dersi başarısı | en_US |
dc.subject | Mantıksal düşünme yeteneği | en_US |
dc.subject | Odak teknik | en_US |
dc.subject | Physics education | en_US |
dc.subject | Problem-solving technics in mechanics | en_US |
dc.subject | Physics achievement | en_US |
dc.subject | Logical thinking skills | en_US |
dc.subject | Focused technique | en_US |
dc.title | Odak Tekniğin Ortaya Çıkmasında Etkili Olabilecek Bazı Faktörlerin Araştırılması: Başarı, Mantıksal Düşünme Yeteneği ve İşlem Tipi Sırası | en_US |
dc.title.alternative | Study of Some Factors Related to Focused Technique: Physics Achievement, Logical Thinking Skills and Task Sequence | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.authorid | TR36527 | en_US |
dc.authorid | TR135950 | en_US |
dc.relation.ispartof | Eğitimde Kuram ve Uygulama | en_US |
dc.department | [Belirlenecek] | en_US |
dc.institutionauthor | . . . | en_US |
dc.relation.publicationcategory | . . . | en_US |