Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorÖzer, Bayram
dc.contributor.authorYazar, Tarık
dc.contributor.authorEren, Abdurrahman
dc.date.accessioned2015-08-27T12:43:47Z
dc.date.available2015-08-27T12:43:47Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationÖzer, B., Yazar, T. ve Eren, A. (2013). 1992-2012 Yılları Arasında Güzel Sanatlar Eğitimi alanında Türkiye'de Yapılan Lisansüstü Çalışmalarının İncelenmesi. eğitimde Kuram ve Uygulama, 9 (4), 497-510.en_US
dc.identifier.issn1304-9496
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/1131
dc.description.abstractBu araştırmanın genel amacını 1992 ile 2012 yılları arasında Güzel Sanatlar Eğitimi ile ilgili Türkiye’de yapılan yüksek lisans ve doktora/sanatta yeterlilik tezlerinin 5 farklı açıdan değerlendirilmesi oluşturmaktadır. Araştırmada Güzel Sanatlar Eğitiminin eğitim-öğretimde kullanımı ile ilgili Türkiye’de yapılan tezler türüne, yapıldığı yıllara, üniversitelere, hedef kitleye ve konularına göre sınıflandırılarak değerlendirilmeye çalışılmıştır. Tarama sürecinde Yüksek Öğretim Kurulunun Ulusal Tez Merkezi Veri Tabanı kullanılmıştır. Tarama sonucunda elde edilen veriler analiz edilerek bulguların frekans ve yüzdeleri tablo halinde verilmiştir. Araştırma bu özelliklerinden dolayı tarama türünde betimsel araştırmadır. Araştırma sonucunda Güzel Sanatlar Eğitimi ile ilgili 366 teze ulaşılmıştır. Yapılan analiz sonucunda üniversiteler arasında en çok araştırmayı Gazi Üniversitesinin (%32,13), enstitüler arasında en çok araştırmayı Eğitim Bilimler Enstitüsünün (%55,08), anabilim dalları arasında en çok araştırmayı Resim-iş Eğitimi Anabilim Dalı’nın (%61,83) yaptığı, en fazla hedef kitle üniversiteler (%48,87) olduğu, en fazla çalışılan konular arasında ise ilk sıralarda Eğitim-Öğretim ve Güzel Sanatlar (%21,06) konularının geldiği sonuçlarına ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractIn the study, graduate and PhD. / proficiency in arts thesis papers conducted in Turkey about Fine Arts Education between 1992 and 2012 have been reviewed. In the research, studies in Turkey about the usage of Fine Arts Education in education have been classified according to when they were carried out, the universities, target group and topics and have been in an effort to be assessed from a holistic approach. The National Theses and Dissertation Center database has been used during the review process. The data obtained as a result of the review have been analyzed and the frequencies and percentages of the findings are provided as tables. The study is a survey study owing to those qualities. 366 thesis papers about Fine Arts Education have been handled at the end of the research. According to the results of the study, it is found out that Gazi University (32,13%) among universities, Institute of Educational Sciences (55,08%) among institutes and Department of Art Education (61,83%) among division carried out studies most, that the target group studies most is universities (48,87%), and the topics studied most are Education-Teaching-Fine Arts (21,06%).en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGüzel sanatlar eğitimien_US
dc.subjectResim iş öğretmenliğien_US
dc.subjectGüzel sanatlarda lisansüstü araştırmalaren_US
dc.subjectFine arts educationen_US
dc.subjectDepartment of art educationen_US
dc.subjectGraduate research in fine artsen_US
dc.title1992-2012 Yılları Arasında Güzel Sanatlar Eğitimi alanında Türkiye'de Yapılan Lisansüstü Çalışmalarının İncelenmesien_US
dc.title.alternativeAnalysis of Graduate Thesis Papers in Turkey in the Field of Fine Arts Education Between 1992 and 2012en_US
dc.typearticleen_US
dc.authoridTR46700en_US
dc.authoridTR17174en_US
dc.authoridTR119121en_US
dc.relation.ispartofEğitimde Kuram ve Uygulamaen_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategory. . .en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record