Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorÇoban, Abdullah
dc.contributor.authorÇeçen, Mehmet Akif
dc.date.accessioned2015-08-27T12:38:38Z
dc.date.available2015-08-27T12:38:38Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationÇoban, A. ve Çeçen, M. (2013). Türkçe Öğretmen Adaylarının Drama Uygulamalarına İlişkin Algıları. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 9(4), 334-353.en_US
dc.identifier.issn1304-9496
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/1130
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı, drama uygulamaları kavramına ilişkin Türkçe öğretmen adaylarının algılarını metaforlar kullanarak analiz etmektir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2012-2013 eğitim ve öğretim yılında Cumhuriyet Üniversitesi ve Erciyes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Bölümü 4. sınıfta öğrenim gören toplam 124 Türkçe öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, Türkçe öğretmen adaylarının “drama uygulamaları … gibidir; çünkü …” şeklinde verilen ifadeyi tamamlamalarıyla elde edilmiştir. Bu araştırmada nitel araştırma yaklaşımı çerçevesinde olgu bilim araştırma deseni kullanılmış ve elde edilen veriler içerik analizi tekniğiyle incelenmiştir. Araştırmanın bulgularına göre Türkçe öğretmen adayları, drama uygulamalarına yönelik 70 geçerli metafor üretmiştir. Bu metaforlar, ortak özellikleri dikkate alınarak 10 olumlu 1 olumsuz toplam 11 farklı kategoride toplanmıştır. Araştırmanın bulgularına göre drama uygulamalarının doküman portresi ve kod haritası MAXQDA programının son sürümüyle oluşturulmuştur.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine the metaphors that the Turkish preservice teachers’ formulated to describe the concept of drama practices. The study group of the research is composed of 124 Turkish preservice teachers who study 4. class in the Department of Turkish Education at Faculties of Education in Cumhuriyet University and Erciyes University in 2012-2013 academic year. The research datum were obtained by Turkish preservice teachers’ completing the sentence “drama practice is like ... because ...”. Phenomenology design within qualitative research methods was used in this research. Content analysis technique was used to analyze and interpret the collected datum. According to the data, Turkish preservice teachers produced 70 valid metaphors about the drama practices. These metaphors have been classified under eleven different categories (10 positive, 1 negative) by taking their common traits into account. According to the findings of this study, a document portrait and a maxmap of drama practices were created with the latest version of MAXQDA.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDrama uygulamalarıen_US
dc.subjectMetaforen_US
dc.subjectTürkçe öğretmen adaylarıen_US
dc.subjectOlgu bilimen_US
dc.subjectDrama practicesen_US
dc.subjectMetaphoren_US
dc.subjectTurkish preservice teachersen_US
dc.subjectPhenomenological researchen_US
dc.titleTürkçe Öğretmen Adaylarının Drama Uygulamalarına İlişkin Algılarıen_US
dc.title.alternativeThe Perceptions of Turkish Preservice Teachers Regarding Drama Practicesen_US
dc.typearticleen_US
dc.authoridTR184039en_US
dc.authoridTR120346en_US
dc.relation.ispartofEğitimde Kuram ve Uygulamaen_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategory. . .en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record