Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorÇelik, Gamze
dc.contributor.authorÇekiç, Osman
dc.date.accessioned2015-08-13T08:09:01Z
dc.date.available2015-08-13T08:09:01Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationÇelik, G. ve Çekiç, O. (2014). Pre-Service Tukish Language Arts Teachers' Views on Their Visual Literacy Skills. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 10 (4), 840-862.en_US
dc.identifier.issn1304-9496
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/1075
dc.description.abstractGünümüzde teknolojinin gelişmesiyle birlikte yeni okuryazarlık türlerinin ortaya çıktığı görülmektedir. Bu çalışmanın amacı; Türkçe öğretmeni adaylarının görsel okuryazarlık konusundaki düşüncelerini değerlendirmektir. Araştırmanın örneklemini Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Türkçe öğretmenliği bölümünde 2012-2013 Güz ve Bahar döneminde okuyan 4. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama aracı görüşmedir. 6 öğretmen adayıyla görüşülmüştür. Araştırma deseni “örnek olay”dır. Görüşmeler ses kayıt cihazına kaydedilmiş ve değerlendirilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre; öğretmen adayları görsel okuryazarlık becerisinin eğitimi konusunda eksiklerin olduğu görüşündedirler. Görsel okuryazarlığın eğitimi çevremizdeki görsellerden doğru mesajları anlamamız için önemlidir.en_US
dc.description.abstractIn Modern-days, a new type of literacy come into the view along with the developing technology. Visual literacy has received much attention and importance in the literature. The purpose of this research is to evaluate student opinions about visual literacy. The study was carried out with fourth-year students attending the Department of Turkish Language Teaching at Çanakkale Onsekiz Mart University in the Fall and Spring Semesters of 2012-2013 academic year. The research follow the qualitative research paradigm and the data was collected via semi-structured one-on-one interviews with 6 pre-service Turkish teachers. Case study design was employed in the current study. Interviews recorded, transcribed, and analyzed using a qualitative data analysis program. The results of the study revealed those of pre-service Turkish teachers’ opinions; availability of visual literacy education has deficiencies. Education of visual literacy is important for understanding of true meaning of messages in visual elements.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGörsel okuryazarlıken_US
dc.subjectTürkçe eğitimien_US
dc.subjectGörsel öğrenmeen_US
dc.subjectNitel araştırmaen_US
dc.subjectVisual Literacyen_US
dc.subjectTurkish educationen_US
dc.subjectVisual learningen_US
dc.subjectQualitative researchen_US
dc.titlePre-Service Tukish Language Arts Teachers' Views on Their Visual Literacy Skillsen_US
dc.title.alternativeTürkçe Öğretmeni Adaylarının Görsel Okuryazarlık Becerileri Hakkındaki Görüşlerien_US
dc.typearticleen_US
dcterms.descriptionÇelik, Gamze, ( Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi Ana Bilim Dalı) / Çekiç, Osman, (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü)
dc.authoridTR145889en_US
dc.authoridTR26852en_US
dc.relation.ispartofEğitimde Kuram ve Uygulamaen_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümüen_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategory. . .en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record