Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorYılmaz, Cevdet
dc.contributor.authorErkol, Kemal
dc.date.accessioned2015-08-06T07:53:40Z
dc.date.available2015-08-06T07:53:40Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationYılmaz, C. ve Erkol, K. (2015). Using Word Processor a s a Tool to Enhance the Teaching of Writing in a Turkish EFL Context: An Action Research. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 11 (1), 346- 358.en_US
dc.identifier.issn1304-9496
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/1047
dc.description.abstractThe present study attempted to explore the effects of using word processor as opposed to the traditional paper and pencil on the development of Turkish EFL learners’ performance in essay writing. Being an action research in nature, the main task in this study was to identify the progressive changes on writing brought about by the introduction of word processing. The sample of the study consisted of two groups: the experimental group which engaged in writing via word processor, and the control group which studied the same skill through the handwritten method. Several computer-based activities included checking errors, checking grammar and using word count to facilitate student writing in the experimental group. It was found that the participants in the experimental group outperformed those in the control group, suggesting that the implementation of word processor in writing helped improve students’ performance in writing in comparison with that of the handwritten method. Moreover, the results derived from the questionnaire indicated that word processing served as a tool for assisting learners in developing positive attitudes towards writing. The pedagogical implications for the study suggest that tailoring the writing instruction with computer to students’ writing needs will lead to better learning outcomes in writing.en_US
dc.description.abstractBu çalışma İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrencilerin kompozisyon yazma konusundaki performanslarını değerlendirmede geleneksel kağıt kaleme karşın kelime işlemci kullanımının etkilerini araştırmayı amaçlamaktadır. Bir eylem araştırması olarak, çalışmanın ana amacı kelime işlemci programlarının beraberinde getirdiği değişiklikleri tanımlamaktır. Çalışmanın örneklemi iki gruptan oluşmaktadır. Deney grubu çalışmalarını kelime işlemci ile kontrol grubu ise çalışmalarını el yazısı metodu ile yapmıştır. Hata kontrolü, dilbilgisi kontrolü, kelime sayısı belirleme gibi bilgisayar temelli aktiviteler deney grubundaki öğrencilerinin yazılarını desteklemiştir. Deney grubundaki öğrencilerin kontrol grubundakilerden daha başarılı oldukları ve kelime işlemci kullanımının elle yazmaya göre öğrencilerin performansını arttırmaya yardımcı olduğu bulunmuştur. Ayrıca anketten alınan sonuçlar öğrencilerinin kelime işlemci kullanımına karşı olumlu bir tutuma sahip olduğunu göstermektedir. Çalışmanın pedagojik etkileri olarak, öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda yazma öğretiminde düzenlemeler yapmanın daha iyi sonuçlar elde edileceğini göstermektedir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectWritingen_US
dc.subjectAction researchen_US
dc.subjectWord processorsen_US
dc.subjectProcess writingen_US
dc.subjectYazmaen_US
dc.subjectEylem araştırmasıen_US
dc.subjectKelime işlemcien_US
dc.subjectYazma sürecien_US
dc.titleUsing Word Processor a s a Tool to Enhance the Teaching of Writing in a Turkish EFL Context: An Action Researchen_US
dc.title.alternativeTürk EFL Bağlamında Yazma Öğretimini İyileştirme Aracı Olarak Kelime İşlemci Kullanımı: Bir Eylem Araştırmasıen_US
dc.typearticleen_US
dc.authoridTR3676en_US
dc.authoridTR124097en_US
dc.relation.ispartofEğitimde Kuram ve Uygulamaen_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategory. . .en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record