Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorDündar, Sefa
dc.date.accessioned2015-07-31T10:42:39Z
dc.date.available2015-07-31T10:42:39Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationDündar, S. (2015).Knowledge of Mathematics Teacher-Candidates About The Concept of Slope. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 11 (2), 673-693.en_US
dc.identifier.issn1304-9496
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/1022
dc.description.abstractThe concept of slope is one of the prerequisites of some topics in mathematics. Prerequisites are thought as important for conceptualization of mathematical concepts. The aim of this study is to reveal conceptual knowledge of mathematics teacher-candidates about the concept of slope. The study is conducted with the teacher-candidates studying at the Department of Mathematics Education in a state university in Turkey. Conceptual definitions and perceptions of the teacher-candidates about the concept were investigated and evaluated in terms of grade level. When obtained data was examined, it appeared that the teacher-candidates explained the concept with geometrical approach mostly and their knowledge level about the concept of slope differed in terms of grade level. In higher grade levels, it was found that use of trigonometrical approach increased while that of physical approach decreased.en_US
dc.description.abstractEğim kavramı matematikte bazı konuların ön koşullarından birisidir. Kavramsallaştırma yapılabilmesi için ön koşullar önem arz etmektedir. Bu çalışmanın amacı, matematik öğretmeni adaylarının eğim kavramına ilişkin kavram bilgilerini ortaya çıkarmaktır. Araştırma Türkiye’deki bir devlet üniversitesinin matematik öğretmenliği bölümü öğrencileriyle gerçekleştirilmiştir. Öğretmen adaylarının kavram tanımlamaları, kavrama ait anlayışları incelenmiş ve sınıf seviyeleri açısından değerlendirmelerde bulunulmuştur. Elde edilen veriler incelendiğinde matematik öğretmeni adaylarının eğim kavramını daha çok geometriksel yaklaşımla ifade ettikleri, sınıf seviyesi değiştikçe eğim kavramına ilişkin bilgilerinin de değiştiği ortaya çıkmıştır. Sınıf seviyesi arttıkça trigonometrik temsilin kullanımının arttığı, fiziksel temsilin kullanımının ise azaldığı görülmüştür.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSlopeen_US
dc.subjectMathematics teacher-candidatesen_US
dc.subjectMathematics educationen_US
dc.subjectEğimen_US
dc.subjectMatematik öğretmen adayıen_US
dc.subjectMatematik eğitimien_US
dc.titleKnowledge of Mathematics Teacher-Candidates About The Concept of Slopeen_US
dc.title.alternativeMatematik Öğretmeni Adaylarının Eğim Kavramlarına İlişkin Bilgilerien_US
dc.typearticleen_US
dc.authoridTR11244en_US
dc.relation.ispartofEğitimde Kuram ve Uygulamaen_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategory. . .en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record