Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorTarım, Şeyda Deniz
dc.date.accessioned2015-07-31T08:14:32Z
dc.date.available2015-07-31T08:14:32Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationTarım, Ş. (2015). Preschool Education Preservice Teachers' Views on Multilingual Education. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 11 (2), 589-609.en_US
dc.identifier.issn1304-9496
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/1018
dc.description.abstractWith the recent efforts that maintain and support preschool education in Turkey, many preschool age children from various ethnic language groups have been reached. Hence, this situation requires preschool education teachers who are knowledgable and experienced in children’s different languages (and sensitive to those languages) and their educational needs. This qualitative study aimed to examine a group of preschool pre-service teachers’ views on multilingual education and to see whether they are knowledgable and aware of the issues related with multilingual education. 15 preschool education pre-service teachers were interviewed face to face and the data were examined through descriptive qualitative analysis. Results of the study were presented and interpreted under three major themes. Within the light of the results, suggestions were made discussed in various topics such as, (re)stucturing preschool education teacher preparation programs and supporting teacher candidates with theoretical and practicum courses about multilingual education who will welcome and fulfill the needs of children coming from ethnic language groups.en_US
dc.description.abstractSon yıllarda, Türkiye’de okul öncesi eğitimin yaygınlaştırılması ile birlikte değişik nitelik ve nicelikte birçok etnik gruptan çocuğa ulaşılmıştır. Bu durum, okul öncesi öğretmenlerinin çocukların farklı dillerine karşı duyarlılığı, eğitimi, ihtiyaçları gibi konularda bilgi, farkındalık ve deneyim sahibi olmaları gerekliliğinin sinyallerini vermeye başlamıştır. Bu araştırma nitel bir çalışma olup, okul öncesi öğretmen adaylarının çokdilli eğitim üzerine olan görüşlerini inceleyerek, onların bu konudaki farkındalık ve bilgi düzeylerini anlamak amacıyla yapılmıştır. Araştırmaya katılan 15 öğretmen adayı ile yüz yüze görüşmeler yapılmış ve öğretmen adaylarının çokdilli eğitim üzerine görüşleri betimsel nitel analiz yöntemi ile çözümlenmiştir. Görüşmeler sonucu elde edilen veriler detaylı olarak incelenerek öğretmen adaylarının çokdilli eğitim üzerine görüşleri üç tema altında sunulmuş ve yorumlanmıştır. Araştırma sonuçlarından yola çıkarak, çokdillilik çerçevesinde öğretmen yetiştirme programlarımızın yeniden şekillendirilmesi ve özellikle dilsel azınlık gruplarından gelen çocukların ihtiyaçlarına cevap verebilecek öğretmenlerin yetişmesi için öğretmen adaylarına hem teorik hem de uygulama ders desteğinin sunulması gibi konularda önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMultilingual educationen_US
dc.subjectPreschool education pre-service teachersen_US
dc.subjectTeacher beliefsen_US
dc.subjectTeacher preparation programen_US
dc.subjectÇokdilli eğitimen_US
dc.subjectOkul öncesi öğretmen adaylarıen_US
dc.subjectÖğretmen görüşlerien_US
dc.subjectÖğretmen yetiştirmeen_US
dc.titlePreschool Education Preservice Teachers' Views on Multilingual Educationen_US
dc.title.alternativeOkul Öncesi Öğretmen Adaylarının Çokdilli Eğitim Üzerine Görüşlerien_US
dc.typearticleen_US
dc.authoridTR24728en_US
dc.relation.ispartofEğitimde Kuram ve Uygulamaen_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategory. . .en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record