Browsing by Author "Yüce, Kemal"
Now showing items 1-11 of 11
-
Azbi Baba Divanı (inceleme-metin)
Erol, Mehmet (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2002)ÖZET Çalışmanın konusu, bugüne kadar üzerinde etraflı bir çalışma yapılmamış olan Azbî Baba ve Divanı'dır. Azbî, 17.yy'ın ikinci yarısıyla ilk 18.yy'ın yarısında bir Bektaşî Babası olarak yaşamış, din ve tasavvuf konulu ... -
A critical approach to using poetry in Turkish education according to reader reception aesthetic theory and semiotic
Bahar, Mehmet Ali; Yüce, Kemal (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2016-09)There are two main aims in this study. The first aim is looking over of poetry educations’ quality and forms in Turkish education with the perspective of modern education and postmodern literary movement. Second aim of the ... -
Edebi metnin yorumunda algı ve anlama bağlı öznel yaklaşım sorunu: Türk şiirinde metafor örneği
Ergün, Ebubekir Sıddık (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)Edebiyat, dil ve anlatım eğitiminin hem dil hem estetik boyutu içerdiği düşüncesinden hareketle bu araştırma öznelliğin, estetik sözel malzemeyi önce algılamada, sonra, anlama ve yorumlamadaki görünümünü bilişsel ve ... -
Gelibolu Yarımadası'nın geçiş dönemi adetleri üzerine bir inceleme (doğum-düğün-ölüm)
Ercan, Aktan Müge (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2002)ÖZET Bu araştırma, Türk ve dünya tarihi açısından çok önemli bir geçmişe sahip olan ve Balkanlarla Anadolu arasında bir köprü durumunda bulunan Gelibolu Yarımadası' nın geçiş dönemi âdetlerini ele almaktadır. Araştırmanın ... -
İlköğretim ikinci kademe Türkçe derslerinde medya okuryazarlığı eğitimi : bir eylem araştırması
Tüzel, Sait (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2012)Medya okuryazarlığının eğitim sistemlerine yansıtılmasına ilişkin alan yazın ve uygulamalar incelendiğinde, iki tip uygulamanın ön plana çıktığı görülmektedir. Birinci tip uygulama, medya okuryazarlığı eğitiminin, eğitim ... -
Türkçe derslerinde yaratıcı okuma uygulamaları
Aytan, Necmi (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)İnsan hayatını etkileme açısından önemli bir yeri olan okumanın bilgi çağında değeri giderek artmaktadır. Okullarda bir ders içinde yer almasının yanında genel çerçevede okuma birçok becerinin edinilmesinde etkili bir yere ... -
Türkçe deyim öğretimi için metin hazırlama
Şalvarlı, Başak (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)Deyimler, ülkelerin kültür ve yaşam tarzlarının aynasıdır. Deyimlerin bir dilde kaybolmaya başlaması toplumda kültür erozyonu kabul edilir. Deyimlerin öğretilmesi kişilerin kültürlerini anlamalarını, korumalarını sağlar, ... -
Türkçe öğretiminde şiir
Bahar, Mehmet Ali (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)Yapılan araştırmanın amacı; incelenen ders kitabını kullanan sekizinci sınıf öğrencilerinin ders kitabındaki şiir metinlerini ulaşılabilecek en ileri düzeyde alımlamalarına katkı sağlamaktır. Çalışmanın çıkış noktasını ... -
Yabancı dil olarak mobil destekli Türkçe kelime öğretimi
Gülcü, İsmail (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2015)Bu çalışmada, yabancı dil olarak mobil destekli Türkçe kelime öğretiminin etkililiği ve öğrencilerin bu uygulamalarla ilgili görüşleri araştırılmıştır. Araştırmada yabancı dil olarak Türkçe kelime öğretiminde kullanılmak ... -
Yakaafşar kasabası anlatı türleri üzerine bir inceleme (hikaye, masal, fıkra)
Kılınç, Aziz (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2001)Bu çalışmada, İsparta'nın Aksu ilçesine bağlı Yakaafşar kasabasından 1998-2000 tarihleri arasında on dört kaynak kişiye başvurularak derlenen sözlü anlatı türleri (hikâye, masal, fıkra) tahlil edilmiştir. Dört hikâye, kırk ... -
Yazılı anlatım geliştirmede ön hazırlığın etkisi
Tekşan, Keziban (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2001)ÖZET Bu araştırmanın temelini öğrencilerin yazılı anlatımım geliştirme çalışmaları oluşturmuştur. Yazma çalışmalarından önce öğretmen tarafından yeterli bir ön hazırlık yapılırsa, öğrencilerin yazılı anlatımının gelişeceği ...