Browsing by Author "Şahin, Çavuş"
Now showing items 1-19 of 19
-
4. sınıf sosyal bilgiler dersinde istasyon tekniği kullanımının öğrencilerin akademik başarı ve tutumlarına etkisi
Şenyurt, Yasemin Selvi (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu çalışmanın amacı istasyon tekniği kullanımının öğrencilerin akademik başarı ve tutumlarına etkisini araştırmaktır. Araştırmada 4. Sınıf Sosyal Bilgiler dersi "Bilim, Teknoloji ve Toplum" ünitesine yönelik hazırlanan ... -
Beşinci sınıf matematik dersinde uygulanan alternatif ölçme değerlendirme yöntemlerinin akademik başarı, kalıcılık, özyeterlilik algısı ve tutum üzerine etkisi
Öztürk, Yasemin Abalı (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)Odak noktası; alternatif ölçme-değerlendirme yöntemlerinin Matematiğe ilişkin akademik başarıya, öğrenmelerin kalıcılığına, özyeterlilik algısına ve tutuma etkisi olan bu doktora tez çalışması üç boyuttan oluşmaktadır. ... -
Determination of Attitudes of Preservice Teachers Towards Laboratory Practices
Karatay, Ramazan; Doğan, Fatih; Şahin, Çavuş (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2014)This study aims to determine the attitudes of preservice teachers towards laboratory practices. The participants of the study, conducted by means of screening model, were preservice teachers of Science and Classroom Teaching; ... -
Dördüncü sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersindeki özerklik desteği algılarının motivasyon, girişimcilik ve yaratıcılık ile ilişkisi
Arcagök, Serdar (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016-06-16)Bu araştırma, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin Sosyal Bilgiler dersine yönelik özerklik desteği algılarının derse yönelik akademik motivasyon, girişimcilik ve yaratıcı düşünme becerilerine etkisini incelemeyi ... -
The Effects of Alternative Assessment and Evaluation Methods on Academic Achievement, Persistence of Learning, Self-Effiacy Perception and Attitudes
Abalı Öztürk, Yasemin; Şahin, Çavuş (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2014)This study aims at determining the effects of alternative assessment and evaluation methods on academic achievement in mathematics, persistence of learning, self-efficacy perception and attitude. The present study used ... -
İlkokul 2. sınıf matematik öğretiminde toplama ve çıkarma işlemi becerileri geliştirilirken kullanılan yöntem ve tekniklerin incelenmesi
Akis, Çağla Kalaycıoğlu (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2023)Bu araştırmada, 2.sınıf matematik dersi öğretiminde, toplama ve çıkarma işlemi becerileri geliştirilirken öğretmenlerin kullandığı yöntemleri ve bu yöntemlerin etkililiğini belirlemek amaçlanmaktadır. Araştırmada 2. sınıf ... -
İlkokul hayat bilgisi dersinde oyun tekniğinin kullanım sürecine yönelik öğretmen görüşleri
Batur, Cemal (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2023)Bu araştırmada ilkokul hayat bilgisi dersinde oyun tekniğinin kullanım sürecine yönelik öğretmen görüşlerini belirlemek ve öğretmenlerin hayat bilgisi dersinde kullanılan oyun yöntemlerine ilişkin görüşlerini ortaya çıkarmak ... -
İlkokul öğrencilerinin matematik dersine yönelik motivasyon, kaygı düzeyleri ve öz yeterlilikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
Baş, Tuğba Deniz (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2023)Bu çalışmada ilkokul 3. ve 4. Sınıf öğrencilerinin matematik dersi motivasyon, kaygı düzeyleri ve öz yeterlilik düzeylerinin arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca öğrencilerin matematik dersine yönelik ... -
İlkokul öğretmenlerinin girişimcilik becerisine ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi
Akyürek, Çisem (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)Günümüzde ekonomik gelişmelerin ve değişimlerin bir sonucu olarak girişimciliğin önemi artmıştır. Bu nedenle küresel ve bölgesel kalkınmanın sağlanması için girişimcilere ihtiyaç duyulmaktadır. Girişimci, ekonomideki boşluğu ... -
Opinions of Prosective Class Teachers About Their Proficiency in Using Alternative Assessment-Evaluation Instruments
Şahin, Çavuş; Abalı Öztürk, Yasemin (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2015)The purpose of this study is to reveal the opinions of prospective teachers about their proficiency in using alternative assessment and evaluation instruments in their future career. In this study, qualitative research ... -
Ortaokul beden eğitimi ve spor dersi öğretim programı hakkında öğrenci ve öğretmen görüşleri
Taşkın, Cüneyt (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2018)Program geliştirme eğitimin temel unsurlarından biridir. İyi tasarlanmış bir öğretim programı istenilen hedeflere ulaşmada iyi bir rehber olacaktır. Bu sebeple beden eğitimi ve spor dersi öğretim programı hakkında derinlemesine ... -
Öğrenme ve öğretme dünyasını oluşturan sınıf öğretmeninin mesleki kimliği
Girgin, Derya (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016-07-01)Bu araştırma öğrenme ve öğretme dünyasını oluşturan sınıf öğretmeninin mesleki kimliğini incelemeyi amaçlamaktadır. Sınıf öğretmenlerinin mesleki kimliklerini kavramsallaştırma biçimlerini bütün olarak ele alınması sebebiyle ... -
Öğretmen adaylarının ölçme-değerlendirme okuryazarlıklarının belirlenmesi ve mikro-öğretim yoluyla geliştirilmesi
Karaman, Pınar (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)Ölçme-değerlendirme konusu, öğretmenlik yeterlik alanlarının en temel öğelerinden bir tanesidir. Gelişmiş seviyede ölçme-değerlendirme okuryazarlığına sahip olarak yetiştirilen öğretmen adaylarının, okullarda verilen ... -
Öğretmenlerin bilişsel ve duyuşsal hedeflerin kazandırılmasında teknolojinin etkililiğine ilişkin inançları
Temelli, Dinçer (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2019)Eğitim hedeflerinin kazandırılmasında teknolojinin etkililiğine ilişkin öğretmen inançları araştırmanın amacını oluşturmaktadır. Bu amaç doğrultusunda ortaokul öğretmenlerinden altı branşın görüşleri incelenmiştir. ... -
Prospective Teachers' Opinions Towards Postgraduate Education
Şahin, Çavuş; Demir, Mehmet Kaan; Arcagök, Serdar (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2015)The purpose of this study is to determine the opinions of prospective teachers on postgraduate education. The study has utilized the design of “Case Study” which is one of the qualitative research designs. The major ... -
Sınıf eğitimi ve okul öncesi eğitimi öğretmen adaylarının fen etkinliklerinde çevre eğitimi farkındalık durumlarının incelenmesi
Özgeçen, Özge (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2023)Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının fen etkinliklerinde çevre eğitimi farkındalık durumu ve tutum düzeylerini araştırmaktır. Araştırmanın evrenini 2021-2022 Akademik Yılı Bahar Dönemi'nde Çanakkale Onsekiz Mart ... -
Tarih ve Sosyal Bilgiler Dersi Öğretmenlerinin Eğitimleri Sürecinde Etkilenmelerinin Kendi Mesleklerindeki Yansımaları
Esenkaya, Ahmet; Şahin, Çavuş; Marttin, Volkan (Nobel Yayınları, 2008)[No Abstract Available] -
Turkish Adaptation of Preservice Teachers' Technological Pedagogical Content Knowledge Assesment Insturment
Hacıömeroğlu, Güney; Şahin, Çavuş; Arcagök, Serdar (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2014)The purpose of this study is to examine the reliability and validity of the Turkish adaptation of Pre-service Teachers’ Technological Pedagogical Content Knowledge Assessment Instrument developed by Schmidt, Baran, Thompson, ... -
Turkish language teacher candidates’ perception towards teaching knowledge test
Şahin, Çavuş; Demir, Fevzi (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2016-07)The aim of this study is to put forward Turkish Language Teacher candidates’ perception towards teaching knowledge test. It is indicated that . Teaching knowledge test, composing the %50 of the score that is needed for ...