Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorÖzgül, Fatih
dc.contributor.authorSemiz, Kıvanç
dc.contributor.authorKangalgil, Murat
dc.date.accessioned2024-10-31T08:07:10Z
dc.date.available2024-10-31T08:07:10Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.citationÖzgül, F., Semiz, K., & Kangalgil, M. (2023). Ortaokul Öğrencileri için Bedensel Okuryazarlık Tutum Ölçeği’nin Geliştirilmesi. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 6(1), 1-12.en_US
dc.identifier.issn2687-2080
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/comusbd/issue/76554/1195895
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/6651
dc.description.abstractAmaç: Bu çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin bedensel okuryazarlığa ilişkin tutumlarını ölçebilecek kapsamda bir ölçüm aracı geliştirmektir. Yöntem: Araştırmaya iki farklı örneklemde toplam 827 ortaokul öğrencisi katılmıştır. İlk grup için yaşları 11 ile 14 arasında, 235 kız ve 200 erkek olmak üzere toplam 435 katılımcıdan, ikinci grup ise yine yaşları 11 ile 14 arasında değişen, 212 kız 180 erkek olmak üzere toplam 392 katılımcıdan oluşmaktadır. Açıklayıcı Faktör Analizi ve Doğrulayıcı Faktör Analizi ile veriler analiz edilerek bedensel okuryazarlık arka planı ile oluşturulan soru havuzundan oluşan ölçekle bulgular elde edilmiştir. Bulgular: Toplam 39 madde ve 8 alt alandan oluşan ortaokul öğrencilerine yönelik bedensel okuryazarlık tutum ölçeği geliştirilmiştir. Sonuç: Bedensel okuryazarlığa karşı tutumun incelenmesinde ilgili araştırmacılara yönelik kullanılabilecek bir ölçek Türk alan yazınına sunulmuştur.en_US
dc.description.abstractPurpose: The purpose of this study was to develop a measurement tool for secondary school students' attitudes towards physical literacy. Method: A total of 827 secondary school students participated in the study in two different samples. The first group consists of 435 participants, 235 girls and 200 boys, aged between 11 and 14, and the second group consists of a total of 392 participants, 212 girls and 180 boys, again aged between 11 and 14. Data were analyzed with Explanatory Factor Analysis and Confirmatory Factor Analysis, and findings were obtained with a scale consisting of a question pool created with a physical literacy background. Results: As a result of the explanatory factor analysis of the 39-item draft scale was reduced to 34 items and gathered in 8 sub-dimensions and explained 66.812% of the total variance. According to the results of confirmatory factor analysis, all of the fit values indicate that the model fits well. Conclusion: A scale that can be used to examine secondary school students’ the attitudes towards physical literacy in Turkish sports science literature.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPhysical literacyen_US
dc.subjectSecondary school studentsen_US
dc.subjectAttitude scaleen_US
dc.subjectBedensel okuryazarlıken_US
dc.subjectOrtaokul öğrencilerien_US
dc.subjectTutum ölçeğien_US
dc.titleOrtaokul Öğrencileri için Bedensel Okuryazarlık Tutum Ölçeği’nin Geliştirilmesien_US
dc.title.alternativeDevelopment of the Physical Literacy Attitude Scale for Middle School Studentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage12en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record