Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorKoçyiğit, Berat
dc.contributor.authorKumartaşlı, Mehmet
dc.contributor.authorOrhan, Hikmet
dc.contributor.authorYılmaz, Emrah
dc.date.accessioned2024-10-22T07:29:12Z
dc.date.available2024-10-22T07:29:12Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.citationKoçyiğit, B., Kumartaşlı, M., Orhan, H., Yılmaz, E. (2020). Badminton Antrenmanlarının Dikkat Düzeyi ve Reaksiyon Zamanı Üzerine Etkisinin İncelenmesi. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 3(2), 40-54.en_US
dc.identifier.issn2687-2080
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/comusbd/issue/57603/803752
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/6612
dc.description.abstractAmaç: Bu çalışmanın amacı, 12-13 yaş grubu badminton sporcularına uygulanan 8 haftalık badminton antrenmanlarının dikkat düzeyi ve reaksiyon zamanları üzerine etkisinin incelenmesidir. Yöntem: Çalışmaya Isparta ilinde 12-13 yaş grubu 45 (erkek=23, kadın=22) gönüllü (izinli) çocuk dahil edilmiştir. Çocuklar, herhangi bir spor aktivitesi içerisinde bulunmayan kontrol grubu (n=15), 2 ay boyunca haftada 3 gün badminton temel antrenmanları yapan badminton grubu (n=15) ve bu antrenmanlara ilaveten, badminton hedef antrenmanları ve koordinasyon çalışmalarına tabi tutulan çalışma grubu (n=15) olmak üzere üç gruba ayrılmıştır. Çocukların dikkat düzeylerini belirlemek için Burdon dikkat testi ve reaksiyon hızını belirlemek için ise light speed trainer testi kullanılmıştır. Çalışmada ön test-son test modeli şeklinde ölçüm alınmıştır. Elde edilen verilerin analizinde SPSS 22.0 paket programında Tekrarlı Ölçümler Varyans Analizi kullanılmıştır. Önem derecesi (p<0.05) olarak kabul edildi. Bulgular: Elde edilen sonuçlara göre grupların hem dikkat düzeyleri hem de reaksiyon hızlarının ön test-son test karşılaştırılmasında anlamlı düzeyde fark tespit edilmiştir (p<0.05). Sonuç: Sonuç olarak 8 haftalık badminton hedef antrenmanları ve koordinasyon çalışmaları dikkat düzeyi ve reaksiyon sürelerini olumlu yönde etkilediği gözlenmiştir. Badminton ve sedanter grubunda meydana gelen farklılıklar ise bu yaş dönemindeki fizyolojik gelişimler ve çocukların bu dönemde eğitsel oyunlar ile aktif olmaları kendilerini antre edebildikleri ile ilgili olabileceği düşünülmektedir.en_US
dc.description.abstractPurpose: The aim of this study; is to investigate the effect of 8-week badminton training on 12-13 age group badminton athletes on attention level and reaction times. Method: 45 (male = 23, female = 22) voluntary (on leave) children in the age group 12-13 were included in the study in Isparta. Children, the control group (n = 15) who does not engage in any sports activities, the badminton group (n = 15) who performs badminton basic training 3 days a week for 2 months, and the study group (n) who undergo badminton target training and coordination studies. It is divided into three groups as = 15). Burdon attention test was used to determine the attention levels of the children and the light speed trainer test was used to determine the reaction rate. In the study, measurements were taken as pretestposttest model. In the analysis of the data obtained, Repeated Measures Variance Analysis was used in SPSS 22.0 package program. The degree of importance was accepted as (p <0.05). Results: According to the results obtained, a significant difference was found in both the attention levels and reaction rates of the groups in the pretest-posttest comparison (p <0.05). Conclusion: As a result, 8-week badminton target training and coordination studies were observed to positively affect attention level and reaction times. The differences in the badminton and sedentary group are thought to be related to the physiological developments in this age period and the fact that the children were active in this period with educational games and that they could entree themselves.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBadmintonen_US
dc.subjectDikkaten_US
dc.subjectReaksiyonen_US
dc.subjectAttentionen_US
dc.subjectReactionen_US
dc.titleBadminton Antrenmanlarının Dikkat Düzeyi ve Reaksiyon Zamanı Üzerine Etkisinin İncelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of The Effect of Badminton Training On Attention Level And Reaction Time In Childrenen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.identifier.volume3en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage40en_US
dc.identifier.endpage54en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record