Badminton Antrenmanlarının Dikkat Düzeyi ve Reaksiyon Zamanı Üzerine Etkisinin İncelenmesi
Citation
Koçyiğit, B., Kumartaşlı, M., Orhan, H., Yılmaz, E. (2020). Badminton Antrenmanlarının Dikkat Düzeyi ve Reaksiyon Zamanı Üzerine Etkisinin İncelenmesi. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 3(2), 40-54.Abstract
Amaç: Bu çalışmanın amacı, 12-13 yaş grubu badminton sporcularına uygulanan 8 haftalık badminton antrenmanlarının dikkat düzeyi ve reaksiyon zamanları üzerine etkisinin incelenmesidir.
Yöntem: Çalışmaya Isparta ilinde 12-13 yaş grubu 45 (erkek=23, kadın=22) gönüllü (izinli) çocuk dahil edilmiştir. Çocuklar, herhangi bir spor aktivitesi içerisinde bulunmayan kontrol grubu (n=15), 2 ay boyunca haftada 3 gün badminton temel antrenmanları yapan badminton grubu (n=15) ve bu antrenmanlara ilaveten, badminton hedef antrenmanları ve koordinasyon çalışmalarına tabi tutulan çalışma grubu (n=15) olmak üzere üç gruba ayrılmıştır. Çocukların dikkat düzeylerini belirlemek için Burdon dikkat testi ve reaksiyon hızını belirlemek için ise light speed trainer testi kullanılmıştır. Çalışmada ön test-son test modeli şeklinde ölçüm alınmıştır. Elde edilen verilerin analizinde SPSS 22.0 paket programında Tekrarlı Ölçümler Varyans Analizi kullanılmıştır. Önem derecesi (p<0.05) olarak kabul edildi.
Bulgular: Elde edilen sonuçlara göre grupların hem dikkat düzeyleri hem de reaksiyon hızlarının ön test-son test karşılaştırılmasında anlamlı düzeyde fark tespit edilmiştir (p<0.05).
Sonuç: Sonuç olarak 8 haftalık badminton hedef antrenmanları ve koordinasyon çalışmaları dikkat düzeyi ve reaksiyon sürelerini olumlu yönde etkilediği gözlenmiştir. Badminton ve sedanter grubunda meydana gelen farklılıklar ise bu yaş dönemindeki fizyolojik gelişimler ve çocukların bu dönemde eğitsel oyunlar ile aktif olmaları kendilerini antre edebildikleri ile ilgili olabileceği düşünülmektedir. Purpose: The aim of this study; is to investigate the effect of 8-week badminton training on
12-13 age group badminton athletes on attention level and reaction times.
Method: 45 (male = 23, female = 22) voluntary (on leave) children in the age group 12-13
were included in the study in Isparta. Children, the control group (n = 15) who does not
engage in any sports activities, the badminton group (n = 15) who performs badminton basic
training 3 days a week for 2 months, and the study group (n) who undergo badminton target
training and coordination studies. It is divided into three groups as = 15). Burdon attention
test was used to determine the attention levels of the children and the light speed trainer test
was used to determine the reaction rate. In the study, measurements were taken as pretestposttest model. In the analysis of the data obtained, Repeated Measures Variance Analysis
was used in SPSS 22.0 package program. The degree of importance was accepted as (p
<0.05). Results: According to the results obtained, a significant difference was found in both the
attention levels and reaction rates of the groups in the pretest-posttest comparison (p <0.05).
Conclusion: As a result, 8-week badminton target training and coordination studies were
observed to positively affect attention level and reaction times. The differences in the
badminton and sedentary group are thought to be related to the physiological developments in
this age period and the fact that the children were active in this period with educational games
and that they could entree themselves.