Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorBalyemez Yılmaz, Menije
dc.contributor.authorMestav, Burcu
dc.date.accessioned2024-10-18T11:01:32Z
dc.date.available2024-10-18T11:01:32Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.citationBalyemez Yılmaz, M., & Mestav, B. (2023). Destinasyon İmaj Başarımının Ziyaretçi Memnuniyeti ve Davranışı Üzerine Etkisi: Çanakkale Savaşlarının Geçtiği Tarihi Alana Gelen Ziyaretçiler Üzerine Bir Araştırma. Biga İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 4(1), 41-50.en_US
dc.identifier.issn2757-573X
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/biibfd/issue/77766/1298193
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/6578
dc.descriptionBu çalışma Menije BALYEMEZ YILMAZ tarafından, Dr. Öğr. Üyesi Burcu MESTAV danışmanlığında yazılan “Destinasyon İmajı Performansının Ziyaretçi Memnuniyeti ve Geleceğe Yönelik Ziyaretçi Davranışı Üzerine Etkisi: Çanakkale Savaşlarının Geçtiği Tarihi Alana Gelen Ziyaretçiler Üzerine Bir Araştırma” başlıklı Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Yönetim Bilimleri Anabilim Dalı (Disiplinlerarası) Sosyal ve Ekonomik Veri Analizi Tezli Yüksek Lisans Programında yazılan tezin literatür ve araştırma kısımlarından türetilmiştir.en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, yerli turistlerin destinasyon imajı başarımını algılama düzeylerini ve bunların ziyaretçi memnuniyeti ve davranışı üzerindeki etkisini ortaya koymayı planladık. Bu sayede destinasyon imajını pozitif olarak geliştirmek isteyen mahalli idareciler ve hedef anakütleye yönelik tutundurma faaliyeti gerçekleştirmek isteyen işletmeler için rehber olmasını amaçladık. Araştırmanın evrenini, Kasım ve Aralık 2022 tarihleri arasında Tarihi Alan’ı ziyaret eden 18 yaş ve üstü yerli ziyaretçiler oluşturmaktadır. Anket sayısı Kolayda Örnekleme yöntemi kullanılarak belirlenmiş olup anket 400 kişiye uygulanmıştır. Çalışmadan elde edilen sonuçlara göre, ankete katılanların büyük bir kısmının destinasyondan genel anlamda memnun olduğu, destinasyon imajı başarımı ile ziyaretçi memnuniyeti arasında yüksek bir ilişki olduğu saptanmıştır. Ayrıca ziyaretçi memnuniyeti ile gelecekteki ziyaretçi davranışı ve destinasyon imajı başarımı ile gelecekteki ziyaretçi davranışı arasında anlamlı ilişki, genç popülasyonun memnuniyet düzeyinin daha fazla olduğu ve destinayon imajı başarımını daha yüksek algıladığı ortaya konmuştur. Şehitliklerin temizliği ve bakımı korunması gerekenler kümesinde yer almışlardır. Bilgilendirme panoları, alandaki yön tabelaları, çöp toplama hizmeti ve çevrenin temizliği ziyaretçiler açısından başarılı bulunmasına rağmen diğer destinasyonlarla yapılan karşılaştırmada performans açısından daha düşük olarak değerlendirilmişlerdir. Bu nedenle bu alanlar üzerinde daha fazla çalışma yapılarak geliştirilmesi gereken konular olarak saptanmışlardır.en_US
dc.description.abstractIn this study, we aimed to explore the perception of destination image performance of domestic tourists and its impact on visitor satisfaction and behavior. We aimed to be a guide for local administrators and businesses to improve their destination image and promote their target population. The population of the research consists of Local visitors aged 18 and over who visited historic sites between November and December 2022. The questionnaire was applied to 400 people. The study found that most respondents were satisfied with the destination and that there was a high relationship between destination image achievement and visitor satisfaction. The younger population has a higher level of satisfaction and perception of destination image achievement than the older population, suggesting that they are more likely to visit. The cleanliness and maintenance of the martyrs' cemeteries are in the cluster of those that need to be protected. Although information boards, direction signs in the area, garbage collection service and cleanliness of the environment were found to be successful by the visitors, they were evaluated as lower in terms of performance in comparison with other destinations. For this reason, these areas were identified as issues that need to be improved by further studies.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDestination image performanceen_US
dc.subjectVisitor Satisfactionen_US
dc.subjectFuture Visitor Behaviouren_US
dc.subjectÇanakkale Historic Site of the Gallipoli Battlesen_US
dc.subjectDestination image performanceen_US
dc.subjectVisitor Satisfactionen_US
dc.subjectFuture Visitor Behaviouren_US
dc.subjectÇanakkale Historic Site of the Gallipoli Battlesen_US
dc.titleDestinasyon İmaj Başarımının Ziyaretçi Memnuniyeti ve Davranışı Üzerine Etkisi: Çanakkale Örneğien_US
dc.title.alternativeThe Effect of Destination Image Performance on Visitor Satisfaction and Behaviour: Case of Çanakkale Warsen_US
dc.typearticleen_US
dc.authorid0000-0003-0864-5279en_US
dc.relation.ispartofBiga İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Fen Fakültesi, İstatistik Bölümüen_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage41en_US
dc.identifier.endpage50en_US
dc.institutionauthorMestav, Burcu
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.authorwosidITT-0561-2023en_US
dc.authorscopusid36608699800en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record