Destinasyon İmaj Başarımının Ziyaretçi Memnuniyeti ve Davranışı Üzerine Etkisi: Çanakkale Örneği
Citation
Balyemez Yılmaz, M., & Mestav, B. (2023). Destinasyon İmaj Başarımının Ziyaretçi Memnuniyeti ve Davranışı Üzerine Etkisi: Çanakkale Savaşlarının Geçtiği Tarihi Alana Gelen Ziyaretçiler Üzerine Bir Araştırma. Biga İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 4(1), 41-50.Abstract
Bu çalışmanın amacı, yerli turistlerin destinasyon imajı başarımını algılama düzeylerini ve bunların ziyaretçi memnuniyeti ve davranışı
üzerindeki etkisini ortaya koymayı planladık. Bu sayede destinasyon imajını pozitif olarak geliştirmek isteyen mahalli idareciler ve hedef
anakütleye yönelik tutundurma faaliyeti gerçekleştirmek isteyen işletmeler için rehber olmasını amaçladık. Araştırmanın evrenini, Kasım
ve Aralık 2022 tarihleri arasında Tarihi Alan’ı ziyaret eden 18 yaş ve üstü yerli ziyaretçiler oluşturmaktadır. Anket sayısı Kolayda
Örnekleme yöntemi kullanılarak belirlenmiş olup anket 400 kişiye uygulanmıştır. Çalışmadan elde edilen sonuçlara göre, ankete
katılanların büyük bir kısmının destinasyondan genel anlamda memnun olduğu, destinasyon imajı başarımı ile ziyaretçi memnuniyeti
arasında yüksek bir ilişki olduğu saptanmıştır. Ayrıca ziyaretçi memnuniyeti ile gelecekteki ziyaretçi davranışı ve destinasyon imajı
başarımı ile gelecekteki ziyaretçi davranışı arasında anlamlı ilişki, genç popülasyonun memnuniyet düzeyinin daha fazla olduğu ve
destinayon imajı başarımını daha yüksek algıladığı ortaya konmuştur. Şehitliklerin temizliği ve bakımı korunması gerekenler kümesinde
yer almışlardır. Bilgilendirme panoları, alandaki yön tabelaları, çöp toplama hizmeti ve çevrenin temizliği ziyaretçiler açısından başarılı
bulunmasına rağmen diğer destinasyonlarla yapılan karşılaştırmada performans açısından daha düşük olarak değerlendirilmişlerdir. Bu
nedenle bu alanlar üzerinde daha fazla çalışma yapılarak geliştirilmesi gereken konular olarak saptanmışlardır. In this study, we aimed to explore the perception of destination image performance of domestic tourists and its impact on visitor
satisfaction and behavior. We aimed to be a guide for local administrators and businesses to improve their destination image and promote their target population. The population of the research consists of Local visitors aged 18 and over who visited historic sites between
November and December 2022. The questionnaire was applied to 400 people. The study found that most respondents were satisfied with
the destination and that there was a high relationship between destination image achievement and visitor satisfaction. The younger
population has a higher level of satisfaction and perception of destination image achievement than the older population, suggesting that
they are more likely to visit. The cleanliness and maintenance of the martyrs' cemeteries are in the cluster of those that need to be protected.
Although information boards, direction signs in the area, garbage collection service and cleanliness of the environment were found to be
successful by the visitors, they were evaluated as lower in terms of performance in comparison with other destinations. For this reason,
these areas were identified as issues that need to be improved by further studies.