Türkiye'de yabancı dil olarak Almanca ders kitaplarında kültürlerarası öğrenme
Künye
Öz, J. (2010). Türkiye'de yabancı dil olarak Almanca ders kitaplarında kültürlerarası öğrenme. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, ÇanakkaleÖzet
Türkiye’de Yabancı Dil Olarak Almanca Ders Kitaplarında Kültürlerarası Öğrenme başlıklı bu çalışma, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Alman Dili ve Edebiyatı Eğitimi Bilim Dalı bünyesinde Yüksek Lisans Tezi olarak hazırlanmıştır. Yabancı dil eğitimi alanında yıllardır yapılan çalışımalar, son on yılda yepyeni boyutlar kazanmıştır. Yabancı dil öğretim yöntemleri değişime uğramış, günümüz iletişimsel koşulların getirisi olarak geleneksel ve öğretmen merkezli yöntemlerin yerini çağdaş, öğrenci merkezli ve kültürel karşılaştırma odaklı öğrenme yöntemleri almıştır. Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de yabancı dil olarak Almanca öğretiminde kullanılan ders kitaplarının niteliklerini ve bu sürece katkılarını kültürlerarası öğrenme bağlamında değerlendirmektir. Bu amaçla, Türkiye’de birçok eğitim kurumunda Almanca öğretiminde kullanılan ve araştırmanın evrenini oluşturan Schritte 1, Schritte 2, Schritte 3, Team Deutsch 1, Team Deutsch 2 ve Team Deutsch 3 adlı ders kitapları incelenmiştir. İncelenen Almanca ders kitapları, kültürler arası öğrenme bağlamında Alman Dili Öğretimi sürecine katkıları ve etkileri açısından değerlendirilmiştir. Yapılan bu inceleme ile şu sorulara yanıt aranmıştır: 1. Ders kitapları hedef kültürü yabancı dil eğitiminde kültürler arası yaklaşım çerçevesinde uygun ve yeterli bir şekilde aktarabilmekte midir? 2. Ders kitapları öz kültür ile hedef kültür arasında bağ kurmak ve her iki kültürü karşılaştırabilmek için yeterli olanaklar sunmakta mıdır? 3. Ders kitapları kültürler arası iletişim becerilerinin gelişmesine ne ölçüde katkıda bulunmaktadır? 4. Ders kitapları kültürler arası öğrenmeyi gerçekleştirmede ne ölçüde rol oynamaktadır? Bu çalışma ile ders kitaplarının, kültürler arası karşılaştırmaya ilgi duyma, uyum sorununu asma, yaratıcı düşünme yeteneği geliştirme, başka kültürlere karsı hoşgörülü olma ve eleştirel tutum geliştirme konusundaki yeterlilikleri irdelenmiş ve kültürler arası öğrenme süreci açısından yetersizlikleri ile bu yetersizliklerin nasıl giderileceği konusu araştırılmıştır.
Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: