Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorAkpınar Dellal, Nevide
dc.contributor.authorÖz, Jülide
dc.date.accessioned2014-08-19T06:43:35Z
dc.date.available2014-08-19T06:43:35Z
dc.date.issued2010
dc.date.submitted2010-06-24
dc.identifier.citationÖz, J. (2010). Türkiye'de yabancı dil olarak Almanca ders kitaplarında kültürlerarası öğrenme. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkaleen_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/629
dc.description.abstractTürkiye’de Yabancı Dil Olarak Almanca Ders Kitaplarında Kültürlerarası Öğrenme başlıklı bu çalışma, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Alman Dili ve Edebiyatı Eğitimi Bilim Dalı bünyesinde Yüksek Lisans Tezi olarak hazırlanmıştır. Yabancı dil eğitimi alanında yıllardır yapılan çalışımalar, son on yılda yepyeni boyutlar kazanmıştır. Yabancı dil öğretim yöntemleri değişime uğramış, günümüz iletişimsel koşulların getirisi olarak geleneksel ve öğretmen merkezli yöntemlerin yerini çağdaş, öğrenci merkezli ve kültürel karşılaştırma odaklı öğrenme yöntemleri almıştır. Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de yabancı dil olarak Almanca öğretiminde kullanılan ders kitaplarının niteliklerini ve bu sürece katkılarını kültürlerarası öğrenme bağlamında değerlendirmektir. Bu amaçla, Türkiye’de birçok eğitim kurumunda Almanca öğretiminde kullanılan ve araştırmanın evrenini oluşturan Schritte 1, Schritte 2, Schritte 3, Team Deutsch 1, Team Deutsch 2 ve Team Deutsch 3 adlı ders kitapları incelenmiştir. İncelenen Almanca ders kitapları, kültürler arası öğrenme bağlamında Alman Dili Öğretimi sürecine katkıları ve etkileri açısından değerlendirilmiştir. Yapılan bu inceleme ile şu sorulara yanıt aranmıştır: 1. Ders kitapları hedef kültürü yabancı dil eğitiminde kültürler arası yaklaşım çerçevesinde uygun ve yeterli bir şekilde aktarabilmekte midir? 2. Ders kitapları öz kültür ile hedef kültür arasında bağ kurmak ve her iki kültürü karşılaştırabilmek için yeterli olanaklar sunmakta mıdır? 3. Ders kitapları kültürler arası iletişim becerilerinin gelişmesine ne ölçüde katkıda bulunmaktadır? 4. Ders kitapları kültürler arası öğrenmeyi gerçekleştirmede ne ölçüde rol oynamaktadır? Bu çalışma ile ders kitaplarının, kültürler arası karşılaştırmaya ilgi duyma, uyum sorununu asma, yaratıcı düşünme yeteneği geliştirme, başka kültürlere karsı hoşgörülü olma ve eleştirel tutum geliştirme konusundaki yeterlilikleri irdelenmiş ve kültürler arası öğrenme süreci açısından yetersizlikleri ile bu yetersizliklerin nasıl giderileceği konusu araştırılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYabancı dil eğitimien_US
dc.subjectDers kitabı incelemeen_US
dc.subjectDil kültür ilişkisien_US
dc.subjectKültürlerarası öğrenmeen_US
dc.titleTürkiye'de yabancı dil olarak Almanca ders kitaplarında kültürlerarası öğrenmeen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.institutionauthorÖz, Jülideen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record