Enstitüler: Recent submissions
Now showing items 1781-1800 of 1881
-
Osmanlı döneminde İngilizlere Türkçe öğretimi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)Bu çalışmanın amacı, Osmanlı döneminde İngilizlere Türkçe öğretimi için yazılan Türkçe öğretim kitaplarından yola çıkılarak o dönemde İngilizlere yönelik Türkçe öğretim yöntemlerini ortaya konulmıştur. Bu çalışmada nitel ... -
Edebi metnin yorumunda algı ve anlama bağlı öznel yaklaşım sorunu: Türk şiirinde metafor örneği
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)Edebiyat, dil ve anlatım eğitiminin hem dil hem estetik boyutu içerdiği düşüncesinden hareketle bu araştırma öznelliğin, estetik sözel malzemeyi önce algılamada, sonra, anlama ve yorumlamadaki görünümünü bilişsel ve ... -
Sınıf öğretmenlerinin yaşam boyu öğrenmeye yönelik yeterlik algıları ve görüşleri
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmenlerinin yeterlik algıları Avrupa Birliği’nin ortaya koyduğu 8 anahtar yeterlik çerçevesinde incelemek ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin görüşleri ortaya koymaktır. Araştırma, karma yöntem ... -
Sınıf öğretmenlerinin medya ve televizyon okuryazarlık düzeyleri ile eleştirel düşünme eğilimlerinin incelenmesi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin medya ve televizyon okuryazarlık düzeyleri ile eleştirel düşünme eğilimlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenerek; medya ve televizyon okuryazarlık düzeyleri ile eleştirel ... -
Ortaokul öğrencilerinin bilimsel süreç becerileri, Fen Bilimleri ve Teknolojiye yönelik tutumlarının incelenmesi (Çanakkale örneği)
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)Bu araştırmada ortaokul (5, 6, 7 ve 8. Sınıf) öğrencilerinin bilimsel süreç becerilerinin, Fen Bilimleri dersine ve teknolojiye yönelik tutumlarının sınıf derecelerine, anaokulu veya kreşe gidip gitmemelerine, cinsiyetlerine, ... -
Türk ve dünya edebiyatlarındaki örnekleriyle edebi akımların öğretimi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)Bu araştırmanın temel amacı; edebi akımların ilke ve özelliklerini, metinlerden yola çıkarak örneklendirmektir. Öncelikle edebi akımların geçerli literatürde belirlenmiş ilke ve özellikleri tespit edilmiş ardından bu ilke ... -
Göstergebilim açısından Türkçe ders kitapları
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)Ders kitabı hazırlanırken tek bir alanın verileri yeterli olmamaktadır. Ders kitaplarının hazırlanması sürecinde dil bilimi, metindilbilim, göstergebilim gibi alanların verilerinden yararlanılması gerekmektedir. Göstergebilimsel ... -
4. sınıf Sosyal Bilgiler dersinde doğrudan verilecek beceri ve değerlerin kazanılma durumunun değerlendirilmesi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)Bu araştırmanın genel amacı 4. sınıf sosyal bilgiler dersinde doğrudan verilecek beceri ve değerlerin kazanılma durumunun incelenmesi ve değerlendirilmesidir. Araştırma genel tarama modelinde bir çalışma olarak düzenlenmiştir. ... -
Türkiye’deki üniversitelerde Tarih Bölümü ve Tarih eğitimi programlarının değerlendirilmesi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)Bu araştırmanın amacı 2013-2014 öğretim yılında Türkiye’deki üniversitelerde tarih bölümü ve tarih eğitimi programlarının değerlendirilmesidir. Araştırmada karma yöntem desenlerinden yakınsayan karma desen yöntemi ... -
Pop sanatta portre imgesi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Yüzyıllar boyunca sanatta uygulamalar ve fikirler sahip oldukları üslup ve anlatımlarla bir araya gelip etkilendikleri yönde belli dönemlere göre akımlar oluşturmuşlardır. Bu akımlar belirli zaman dilimi içerisinde birbirinden ... -
Türkiye’de merkezi idareye bağlı taşra örgütlenmesi ve mali-idari özerklik ilişkisi: Bozcaada örneği
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Tez, merkezi yönetim ve onun taşra örgütlenmelerinin mali ve idari özerklik ilişkisini Bozcaada ilçesi üzerinden incelemiştir. Bir örnek olay çalışması olarak tezde, ikincil kaynaklardan literatür taraması yapılmış ve ... -
Entellektüel sermaye ve yenilikçi iş davranışının işletme performansına etkisi: bilişim sektöründe bir uygulama
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Bu araştırmanın temel amacı işletmelerin sahip olduğu entelektüel sermayeleri ile yenilikçi iş davranışları arasındaki ilişkiyi belirlemek ve bu ilişkinin işletme performansına yansıyıp yansımadığını ortaya koymaktır. ... -
Endonezya ve Türkiye’nin kültürel diplomasisi: karşılaştırmalı araştırma
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Dünya, 90'ların başında soğuk savaşın sona ermesi ile birlikte Sovyetler Birliği'nin dağılmasından sonra değişim ve dönüşüme uğramıştır. Bunun sonucunda uluslararası ilişkilerde ülkeler arasında yeni bir davranış kodu ... -
Bizans Dönemi’nde Kherson
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Bu çalışmada Bizans Dönemi’nde (400-1453) Kırım Yarımadası özellikle bu yüzyıllarda Bizans’ın ileri karakolu olan Kherson’un tarihi, ekonomisi ve coğrafi özelliklerinin yanı sıra onun kültürü araştırılmıştır. Araştırma ... -
Mudurnulu Mehmed Sükûnî Efendi’nin El-Fevâidu’l-’Aliyye Fî Te’yîdi’l-Fevâidi’d-Diyâiyye adlı eserinin tahkik ve incelemesi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)“Mudurnulu Mehmed Sükûnî Efendi?nin el-Fevâidu?l-„aliyye fî te?yîdi?l-Fevâidi?ddiyâiyye Adlı Eserinin Tahkik ve İncelemesi” başlığını taşıyan bu araştırma, bir giriş ve iki ana bölümden oluşmaktadır. Girişte tahkikin, İslam ... -
Cezaevlerinde yürütülen din hizmetlerinin mahkûmlar üzerindeki psiko-sosyal etkisi: Çanakkale cezaevleri örneği
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Çalışmamız, ülkemizdeki cezaevlerinde Diyanet İşleri Başkanlığı tarafından yürütülen din hizmetlerinin, mahkûmların gerek cezaevinde bulundukları süre içindeki yaşantılarını gerekse sonraki yaşantıları için hedef ve ... -
Mechanisms of repression in dystopian science fiction: Fahrenheit 451 and Neuromancer
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Louis Althusser who is a Marxist thinker argues the totalitarian state systems and how they govern the states by using Ideological and Repressive State Apparatuses. Ray Bradbury’s Fahrenheit 451 and William Gibson’s ... -
Sivil toplum kuruluşları (STK) liderlerinin üyeler tarafından işi ve kişiyi dikkate alma boyutlarının değerlendirilmesi: Mersin ilinde bir uygulama
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Liderlik ve sivil toplum kuruluşları her geçen gün daha fazla ilgi görmektedir. Liderlik geçmişten günümüze önemini kaybetmemiş ve gittikçe karmaşık bir hâl alan yer kürede önemini artırmıştır. Sivil toplum kuruluşlarının ... -
Türkiye’de göçmen kaçakçılığı suçu ile mücadelede yasal düzenlemelerin rolü
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Bireylerin ve toplulukların yaşadıkları yerleri çeşitli nedenlerle kalıcı olarak değiştirmeleri insanlık tarihi boyunca süregelmiştir. Göç denen bu hareketin belli bir düzen çerçevesinde yürütülmesi amaçlansa da tarihsel ... -
Özelleştirme mali alan ilişkisi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Finansal krizlerin küresel boyutlarda yaşanması, hükümetleri yeni kaynak arayışlarına ya da mevcut kaynaklarını daha etkin kullanabilme yolları aramalarına neden olmaktadır. 2000’li yıllarda ortaya çıkan mali alan kavramı ...