Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorAkgül, Hanife
dc.contributor.authorKazak Bardakçı, Seçkin
dc.date.accessioned2024-02-07T13:47:21Z
dc.date.available2024-02-07T13:47:21Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022-01-27
dc.identifier.citationKazak Bardakçı, S. (2022) Koruyucu ailelerin problem çözme becerilerini geliştirmeye yönelik hazırlanan çevrimiçi psiko-eğitim programının etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/5563
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, koruyucu ebeveynlerin problem çözme becerilerini ve psikolojik iyi oluş düzeylerini geliştirmeye yönelik hazırlanan çevrimiçi psiko-eğitim müdahale programının etkililiğini incelemektir. Araştırma, ön-test, son-test, kontrol gruplu deneysel bir araştırmadır. Ayrıca psiko-eğitimin planlanması ve hazırlanması, içeriğinin oluşturulması için ön çalışma olarak 32 koruyucu ebeveyn ile yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda psiko-eğitim programına katılan bireylerin bu programa katılmayanlara göre Kişilerarası Problem Çözme Envanteri alt ölçekleri olan Probleme Olumsuz Yaklaşma, Yapıcı Problem Çözme, Kendine Güvensizlik, Sorumluluk Almama, Israrcı-Sebatkar Yaklaşım alt ölçek puanlarında anlamlı bir artış olduğu belirlenmiştir. Bu sonuç, araştırmanın amacını destekleyen bir sonuçtur. Öte yandan psiko-eğitim programına katılan bireylerin bu programa katılmayanlara göre PERMA ölçeği puanlarında yani psikolojik iyi oluş düzeylerinde anlamlı bir değişim olmadığı belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the effectiveness of the online psycho-educational intervention program prepared to improve the problem-solving skills and psychological well-being of foster parents. The research is an experimental research with pre-test, post-test and control group. In addition, semi-structured interviews were conducted with 32 foster parents as a preliminary study for the planning and preparation of psycho-education and the creation of its content. As a result of the research, it was determined that the individuals who participated in the psycho-education program had a significant increase in the Interpersonal Problem Solving Inventory subscales of Negative Approach to the Problem, Constructive Problem Solving, Self-Confidence, Not Taking Responsibility, and Persistent Approach subscales compared to those who did not participate in this program. This result supports the purpose of the research. On the other hand, it was determined that there was no significant change in the PERMA scale scores, that is, in the levels of psychological well-being, of the individuals who participated in the psycho-education program compared to those who did not participate in this program.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKoruyucu aileen_US
dc.subjectKorunmaya ihtiyacı olan çocuken_US
dc.subjectProblem çözme becerisien_US
dc.subjectPsiko-eğitim programıen_US
dc.subjectPozitif psikolojien_US
dc.subjectFoster familyen_US
dc.subjectChild in Need of Protectionen_US
dc.subjectProblem solving skillen_US
dc.subjectPsycho-Education Programen_US
dc.subjectPositive psychologyen_US
dc.titleKoruyucu ailelerin problem çözme becerilerini geliştirmeye yönelik hazırlanan çevrimiçi psiko-eğitim programının etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of the online psycho-education program prepared to improve the problem solving skills of foster familiesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Aile Danışmanlığı Ana Bilim Dalıen_US
dc.institutionauthorKazak Bardakçı, Seçkin
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record