Z kuşağının farklılık yönetimi algısı üzerine nitel bir çalışma
Citation
Karğın, L. (2022) Z kuşağının farklılık yönetimi algısı üzerine nitel bir çalışma. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.Abstract
Önümüzdeki yıllarda hem tüketici hem de çalışan olarak toplumun çoğunluğunu oluşturacak olan Z kuşağını tanımak, günümüzde önem arz etmektedir. Bu çalışmada, Z kuşağının farklılık ve farklılık yönetimi algısını anlamak amaçlanmıştır. Farklılık ve farklılık yönetimine bakış açısı, tutumları, toplumsal hayata ve çalışma hayatına yansımaları ve sonuçları bir model çerçevesinde sunulmuştur. Araştırma farklı illerde öğrenim gören 28 Z kuşağı katılımcı ile yarı yapılandırılmış mülakat formu aracılığıyla gerçekleştirilmiş ve edinilen veriler MAXQDA nitel veri analizi programı ile kodlanarak kategorize edilmiştir. Analiz sonuçlarına göre Z kuşağına göre farklılık ve farklılık yönetimi algısına ve bireysel, toplumsal, örgütsel sonuçlarına ulaşılmıştır. It is important to recognize the generation Z that will form the majority of the society as both consumers and employees in the next years. In this study, it is aimed to understand the perception of diversity and diversity management of the generation Z. Their perspective and attitudes on diversity and diversity management, reflections on social and working life and results are presented within the framework of a model. The research was carried out, through a semi-structured interview form, with the participants of 28 generation Z studying in different provinces, and the obtained data were coded and categorized with the MAXQDA qualitative data analysis program. According to the results of the analysis, the perception of diversity and diversity management and the individual, social and organizational results of the generation Z have been accessed.