Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorGümüştekin, Gülten
dc.contributor.authorKarğın, Leyla
dc.date.accessioned2024-02-05T11:36:58Z
dc.date.available2024-02-05T11:36:58Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.citationKarğın, L. (2022) Z kuşağının farklılık yönetimi algısı üzerine nitel bir çalışma. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/5495
dc.description.abstractÖnümüzdeki yıllarda hem tüketici hem de çalışan olarak toplumun çoğunluğunu oluşturacak olan Z kuşağını tanımak, günümüzde önem arz etmektedir. Bu çalışmada, Z kuşağının farklılık ve farklılık yönetimi algısını anlamak amaçlanmıştır. Farklılık ve farklılık yönetimine bakış açısı, tutumları, toplumsal hayata ve çalışma hayatına yansımaları ve sonuçları bir model çerçevesinde sunulmuştur. Araştırma farklı illerde öğrenim gören 28 Z kuşağı katılımcı ile yarı yapılandırılmış mülakat formu aracılığıyla gerçekleştirilmiş ve edinilen veriler MAXQDA nitel veri analizi programı ile kodlanarak kategorize edilmiştir. Analiz sonuçlarına göre Z kuşağına göre farklılık ve farklılık yönetimi algısına ve bireysel, toplumsal, örgütsel sonuçlarına ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractIt is important to recognize the generation Z that will form the majority of the society as both consumers and employees in the next years. In this study, it is aimed to understand the perception of diversity and diversity management of the generation Z. Their perspective and attitudes on diversity and diversity management, reflections on social and working life and results are presented within the framework of a model. The research was carried out, through a semi-structured interview form, with the participants of 28 generation Z studying in different provinces, and the obtained data were coded and categorized with the MAXQDA qualitative data analysis program. According to the results of the analysis, the perception of diversity and diversity management and the individual, social and organizational results of the generation Z have been accessed.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectZ kuşağıen_US
dc.subjectFarklılıken_US
dc.subjectFarklılık yönetimien_US
dc.subjectAlgıen_US
dc.subjectGeneration Zen_US
dc.subjectDiversityen_US
dc.subjectDiversity managementen_US
dc.subjectPerceptionen_US
dc.titleZ kuşağının farklılık yönetimi algısı üzerine nitel bir çalışmaen_US
dc.title.alternativeA qualitative research on perception of diversitymanagement of the generation Zen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İşletme (SBF)en_US
dc.institutionauthorKarğın, Leyla
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record