Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorGüven, Sibel
dc.contributor.authorKılıç, Hatice
dc.date.accessioned2023-12-11T20:03:08Z
dc.date.available2023-12-11T20:03:08Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=j_Fjwp4JS4mk97Puqti8rr_kRQfJDRSmie3XybIpDyGIDc-XcewJUUCchfG3Mtlg
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/5066
dc.description.abstractSınıf Öğretmenlerinin Yetişkin Eğitimi Kapsamında Yapılan Uygulamalara Ve Yeterliliklerine İlişkin Görüşleri alınacaktır. Yetişkin eğitimi, yetişkinlere istekleri ve gereksinimleri doğrultusunda bilgi, beceri ve davranış kazandırma amacındadır. Bu nedenle yetişkin eğitimcinin bireysel, kurumsal ve toplumsal gereksinimler hakkında bilgi sahibi olması gerekir. Bunun yanı sıra 'program geliştirme, hizmet götürülecek kitlenin gereksinimlerinin öncelik sırasına göre belirlenmesiyle başlar.Bu doğrultuda eğiticinin verdiği eğitimde ihtiyacı iyi bilmesi ve eğitilenin ise gereksinimine göre program seçmesi çok önemlidir. Bu çalışmada farklı illerdeki sınıf öğretmenlerinin verdikleri eğitimlerde, yetişkin eğitiminde ne gibi sorunlarla karşılaştıkları belirlenecektir. Aynı zamanda eğitim gören yetişkinlerin eğitimin çıktısı açısından faydaları incelenerek hem eğitimin hem de eğiticilerin değerlendirmesi yapılacaktır. Bu araştırma, farklı illerde görev yapan sınıf öğretmenlerin yeterliliklerinin ve eğitime uygunluklarının belirlenmesinin değerlendirilmesi amacıyla nitel araştırma yöntemi kullanılacaktır. Araştırmada Doğu Anadolu, Güneydoğu Anadolu, Marmara ve Ege bölgeleri illerinde merkez ve köylerde yer alan ilkokullar oluşturacaktır. Bu bölgelerden seçilen şehirlerden ikişer okul belirlenip veriler toplanacaktır.en_US
dc.description.abstractViews of Classroom Teachers about the Practices and Competencies in Adult Education will be taken. Adult education aims to provide adults with knowledge, skills and behavior in line with their wishes and needs. Therefore, the adult educator should have knowledge about individual, institutional and social needs. In addition to this, 'program development starts with determining the needs of the service audience in order of priority. In this study, it will be determined what problems the class teachers in different provinces face in adult education. At the same time, the benefits of the educated adults in terms of the output of the education will be examined and both the training and the trainers will be evaluated. In this research, qualitative research method will be used in order to evaluate the determination of the qualifications and suitability of the classroom teachers working in different provinces. In this research, primary schools in central and villages of Eastern Anatolia, Southeastern Anatolia, Marmara and Aegean regions will be formed. Two schools will be identified from each selected city and data will be collected.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSınıf öğretmenlerinin yetişkin eğitimi kapsamında yapılan uygulamalara ve yeterliliklerine ilişkin görüşlerien_US
dc.title.alternativeOpinions of classroom teachers on practices and competencies in adult educationen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentÇOMÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage123en_US
dc.institutionauthorKılıç, Hatice
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid809147en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record